Det ska enligt marknadsföringen vara superenkelt att byta plattor (delta-rund) på RO 90, och det tror jag säkert, när man väl lyckats första gången.

Manualen (usel som vanligt) nämner inte ens detta, på en maskin med tre lägen och en on/off-knapp kan man rycka att det finns plats för att beskriva detta tämligen centrala moment.

En bildserie antyder iallafall att man ska ställa in reglaget på Delta, sen vrida motsols för att lossa runda plattan. Men hur j-a hårt jag än vrider på plattan får jag inte loss den. Man har inte gärna sönder en splitter ny apparat för 4200 kronor innan man ens använt den.

RO 150:an hade jag liknande problem med, och fick reda på i FOG-forumet att man kan behöva lägga på ett grovt papper och vrida mot en annan grov yta. Men efter två gånger gick det hur lätt som helst, typ.

Nån annan som hade samma problem med 90:an, och hur fick ni isåfall loss den förbannade plattan?

Håll utkik under "Skänkes" annars, för det här börjar bli rätt irriterande!

/A

Redigerat:
Tack, det var den jag letade efter! Precis så enkelt som man det borde vara, bara extremt trögt i början. Det är en fin maskin trots allt!

/A

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.