Hej!
Funderar på att bygga in en robotdammsugare i sockeln - liknande sockelgarage från Aubo och HTH.
Aubo skriver att det är en omvänd “Tip-On” (push-open)-lösning i din kökssockel gör att du kan stänga av din robotdammsugare och bara njuta av dess sällskap när den kommer ut ur sitt gömställe för att dammsuga.

Önskar tips!
Någon som har byggt ett eget sockelgarage och hur har du gjort?
och i så fall vilken dammsugare har du använt?

Du kan läsa mer här Läs mer här >> https://aubo.se/material/robotdammsugare-med-garage-i-din-sockel/
Lena

• En robotdammsugare halvvägs inne i ett integrerat sockelgarage under ett vitt köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MrJay
Förstår jag det korrekt så kräver ”tip on” att robotdammsugaren kör in i den för att den skall öppnas, om du inte tänkt öppna den manuellt varje gång? Min Roborock med AI kamera hade nog aldrig rört luckan i fråga.

Min roborock bor under soffan. Verkar meckigt med lucka.

Enklast att gömma den under en möbel. Blir knepigt med lucka pga kameror och tryckkänslig kofångare.

/S

engs
  • Gilla
MrJay
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Förstår jag det korrekt så kräver ”tip on” att robotdammsugaren kör in i den för att den skall öppnas, om du inte tänkt öppna den manuellt varje gång? Min Roborock med AI kamera hade nog aldrig rört luckan i fråga.
engs engs skrev:
[länk]
Kan inte öppna länken!

Ja det är verkligen att överarbeta en lösning :cool:

A
Fiffig funktion. Stängs luckan när den kört ut, så man inte snubblar på luckan medans dsmmsugaren kör?
Kan man programmera något script eller liknande för öppning av luckan istället för push open?

• Gilla
Lena Helsingborg
  • Laddar…
Väcker denna tråd igen.

Finns det ingen som byggt en egen lösning på detta?

Jag har byggt min sockel så den går in som ett U under ett 80-köksskåp, typ liknande men utan lucka. Fungerade toppen med min Neato robot-dammsugare till den fick en mjukvaruuppdatering så den misslyckas att köra in där 20% av gångerna.. tror de ändrat avståndet som den backar in till laddstationen på slutet, tror den roterade utanför öppningen tidigare men nu kör den nästan ända fram till laddstationen innan den roterar och backar ombord och den blir knäpp ibland av att rotera i det trånga utrymme under skåpet... är egentligen för smalt mellan benen (minus sockeltjocklek) på ett ikea 80-skåp för vad manualen säger om parkering för min Neato och benen sitter tyvärr inte i hörnen på skåpen utan en bit in.. skulle nog kunnat få ett par cm till dock men pallar inte göra om lösningen till nått som bara kanske funkar bättre när det funkar 80% av gångerna nu

Är bra att parkeringen inte har nån lucka när man ska tömma den, och även när den ger upp halvvägs in till laddstationen då det är för smalt.. Även bra att inte ha för avancerad lösning den dan man vill byta till en modell med automatisk tvätt/töm/påfyllnings-station som inte får plats under köksskåpet har jag konstaterat, har hänt en del med utvecklingen av robotarna och deras laddstationer sen jag byggde parkeringen.

Köksskåp med sockel i U-form under, robotdammsugare synlig.
Skapa konto
Robotdammsugarens laddstation under ett köksskåp i ett u-format sockelutrymme, med en sladd på väggen.
Skapa konto

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.