1 130 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Hur bygger jag en stark bur till min nakna ibc tank som saknar stålburen.
Vill bygga en bur runt då jag saknar stålburen och tanken blir som en barbapappa om man fyller den med vatten=deformerad.
Går det att sätta typ ett murnät med 2×2 centimetersrutor runt om och naja fast dessa i ändarna. Håller detta Eller är det bättre att bygga en träbur. Som hålls ihop med vinkeljärn och ska dessa vara på utsidan av reglarna eller på insidan?
Går det att sätta typ ett murnät med 2×2 centimetersrutor runt om och naja fast dessa i ändarna. Håller detta Eller är det bättre att bygga en träbur. Som hålls ihop med vinkeljärn och ska dessa vara på utsidan av reglarna eller på insidan?
Redigerat:
billigare att köpa en bur. https://www.blocket.se/annons/vasterbotten/ibc_burar/1203308001
det var bara ett exempel. eftersm du inte skriver vart du bor får du leta själv i ditt närområde det brukar säljas gott om burar för några hundralapparsolgläntan skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur bygger jag in en taknock
Inredning -
Installera termostat till vattenburen golvvärme, krångligt?
Värme allmänt -
Hur bygger jag ett uterum som är öppet upp i nock med sadeltak och sedan bygger på ett burspråk som oxå ska vara öppet upp i nock på långsidan?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Råd behövs: Hur bygger jag en självbärande bur i mitt gym?
Byggmaterial & Byggteknik -
Rillstolsburen. Behöver tips för extra slitstark behandling. Hårdvax el lack?
Golv