Hej,
vi ska bygga en bastu i ett hörn i relaxavdelningen där ena väggen är isolerad yttervägg (murad med leca och innanför reglad med 70-reglar och cellplast isolering), en murad lecavägg mot intilliggande rum. Min frågor är:
- Ytterväggen som redan är isolerad behöver jag väl inte göra något alls med, bara bygga på den innåt med luftspalt?
- Den murade väggen tänkte jag regla upp med stålreglar och isolera innan jag bygger som ytterväggen, rätt?
- Hur gör jag med de två väggarna in mot relaxen? Golvet är betongplatta med isolering och ingjuten vattenburen golvvärme. Tänkte sätta klinker på hela ytan och sedan limma stålreglar mot golvet och i övrigt bygga dessa som vanligt, funkar det? Hur brukar man göra för att få ett snyggt avslut mellan golv - vägg? Jag menar, panelen kan ju inte gå ända ner till golvet i ett våtutrymme som det ändå är, går man upp med kakel lite på reglarna och sedan panel ner över det? Hur fäster man isåfal kaklet mot reglarna, limmar? Annan lösning? Kanske gjuta en klack innan man kaklar just bara där väggen ska gå och sedan bygger med reglar ovanpå denna? Hmmmm...?