Rörmokaren har satt ett fördelarskåp där öppningen är mot rummet bredvid. Jag ska bygga igen väggen med osb och gips. Men problemet är att skåpet är djupare än väggen är. Väggen är 70 mm och skåpet putar ut drygt 30 mm utanför reglarna. Det ska stå en varmvattenberedare på denna platsen så rent visuellt kommer detta inte att synas. Hur hade ni gjort för att få detta att bli bra?

Osb: 11
Gips: 12,5

Det blir 23,5 och räcker alltså inte för att täcka för skåpet. Skulle jag kunna låta skåpet puta ut en bit och bara täta? Eftersom det ändå inte ska synas? Eller vad finns det för lösningar?
 
  • Fördelarskåp monterat i en vägg med exponerade träreglar och isolering, där skåpet sticker ut utanför reglarna. Olika rör och kopplingar visas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det finns plats för det är det enklaste väl att lägga till på befintliga reglarna nu så att sista gipsskivan hamnar utanför skåpet.
Men du förlorar ca 20 mm i rummet.
 
Lexington Lexington skrev:
Om det finns plats för det är det enklaste väl att lägga till på befintliga reglarna nu så att sista gipsskivan hamnar utanför skåpet.
Men du förlorar ca 20 mm i rummet.
Jag ska bara bygga ut runt luckan. Inte hela väggen. Jag har dessutom redan satt osv-skivor på övriga väggen.
 
Om det ändå inte syns är det väl bara att sätta skivor runt skåpet och låta det sticka ut lite i rummet?
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
useless useless skrev:
Om det ändå inte syns är det väl bara att sätta skivor runt skåpet och låta det sticka ut lite i rummet?
Ja men på reglar? Eller dubbla osb? Kan skåpet puta ut och sen täta? Hur skulle du gjort?
 
Jag hade satt några kortlingar där det ryms och bara sågat skivorna så de passar runt skåpet. Någon tätning behövs inte.
 
useless useless skrev:
Jag hade satt några kortlingar där det ryms och bara sågat skivorna så de passar runt skåpet. Någon tätning behövs inte.
Okej
 
useless useless skrev:
Jag hade satt några kortlingar där det ryms och bara sågat skivorna så de passar runt skåpet. Någon tätning behövs inte.
Kan jag inte bara låta lådan sticka ut? Inget som syns ändå
 
M Mjärn skrev:
Kan jag inte bara låta lådan sticka ut?
Precis
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.