Rörmokaren har satt ett fördelarskåp där öppningen är mot rummet bredvid. Jag ska bygga igen väggen med osb och gips. Men problemet är att skåpet är djupare än väggen är. Väggen är 70 mm och skåpet putar ut drygt 30 mm utanför reglarna. Det ska stå en varmvattenberedare på denna platsen så rent visuellt kommer detta inte att synas. Hur hade ni gjort för att få detta att bli bra?
Osb: 11
Gips: 12,5
Det blir 23,5 och räcker alltså inte för att täcka för skåpet. Skulle jag kunna låta skåpet puta ut en bit och bara täta? Eftersom det ändå inte ska synas? Eller vad finns det för lösningar?
Osb: 11
Gips: 12,5
Det blir 23,5 och räcker alltså inte för att täcka för skåpet. Skulle jag kunna låta skåpet puta ut en bit och bara täta? Eftersom det ändå inte ska synas? Eller vad finns det för lösningar?
Klicka här för att svara
