Hej hur ska jag bygga en skumglasgrund? Alltså en modern version av en mullbänksgrund fast med hasopor i bjälklaget istället för organiskt material?
För tillfället har jag ett antal betongpålar som ligger på en grusbädd (se bifogad bild). Dessa tänkte jag använda som en grundmur till att rama in själva grunden.
Inuti grunden bygger jag sedan ett bärande bjälklag som jag sedan fyller ut med hasopor (se andra bilden).
På detta bjälklag tänkte jag fästa bärande ytterväggsmoduler. Fast hur ska jag göra det? Jag får inte till det i mitt huvud hur jag ska göra. Ska bjälklaget ligga helt löst och bara bäras upp av skumglaset? Golvet får ju inte heller sticka fram genom fasaden.
Stugan kommer ha måtten 7,5m*4,5m och bli 5,5m hög till nock.