L
Hej,
Jag har funderat och funderat på hur jag ska bygga en liten bod där jag ska förvara krattor, två gräsklippare på vintern osv. En liten stuga med typ ett fönster och en dörr.

Men jag kan inte bestämma mig för hur den ska se ut och hur konstruktionen ska vara. Har du några förslag hur man bygger smidigast och snyggast?

Det enda jag har bestämt är att den inte ska ha takstolar utan endast en lutande skiva över hela taket. Där på papp. Samt några vindskivor. Kanske kommer jag använda en gammal ytterdörr och ett gammalt fönster om jag hittar.
Sedan ska huset få en guten platta att stå på. Mer vet jag inte. Vilken panel ska jag ha? Liggande, stående? Färg? Storlek på reglar? Osv Har du några förslag, bilder eller ritningar? :)
Tack på förhand.

Jag tycker det låter väldigt överarbetat att gjuta en platta för det där. Men du kanske redan har en betongplatta att bygga på?
Annars är mitt förslag att bygga en enkel bod med pulpettak. Regla upp ett golv, spika golv och bygg väggarna på golvet innan du reser upp dom. Sen lägger du på reglar för taket.
Finns endel trådar på forumet om det men annars finns det ett lämpligt klipp på Äntligen Hemma där Martin Timell bygger en enklare vedbod med förråd. Kolla på det för inspiration:)
Jag bygger just nu en sådan bod inklusive vedbod. Dryga 12m2

• Gilla
Matlin69
  • Laddar…
harry73
Nu börjar det bli lite mörkt så bilden är inte den bästa, men förra sommaren byggde jag detta förråd 20150614_221303.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

två dubbla dörrar på långsidan för att nå allt som finns därinne. Tre fönster gjord av plexiglas, och den står på sex betongplintar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.