Funderar på hur vi ska dra infartsvägen på vår tomt.. det troligen bästa alternativet som innebär minst schaktning och kortast väg är är över en skogbeväxt bergknalle och sen ner igen på andra sidan där huset är tänkt att vara. Bedömer att det är ca 3 meter stigning och sen 3 meter ner igen på en sträcka av ca 80 meter. Frågan är, hur brant kan det vara för att man ska kunna komma in med tunga byggtransporter? (och senare även slambil).
 
I Ippy skrev:
Funderar på hur vi ska dra infartsvägen på vår tomt.. det troligen bästa alternativet som innebär minst schaktning och kortast väg är är över en skogbeväxt bergknalle och sen ner igen på andra sidan där huset är tänkt att vara. Bedömer att det är ca 3 meter stigning och sen 3 meter ner igen på en sträcka av ca 80 meter. Frågan är, hur brant kan det vara för att man ska kunna komma in med tunga byggtransporter? (och senare även slambil).
inte säker på stigningen men tänk på att de ska kunna åka där vintertid...kanske inte just slambil men tex brandbil om oturen är framme
 
Kör lastbil själv. Så plan väg som möjligt är alltid det bästa, även om man skulle behöva köra en liten bit extra. En del lastbilar har inte så hög markfrigång som man kan tro. Svårt att uttala sig om vad som är bäst just i ditt fall.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.