12 738 läst ·
7 svar
13k läst
7 svar
Hur bra är Tapwell?
Som rubriken lyder: Hur bra är egentligen Tapwell?
Jag tycker de verkar ha de snyggaste kranarna med de bästa priserna, men är de verkligen någonting att ha?
Jag vill inte köpa en billig kran som sedan går sönder. Lägger hellre någon tusing extra på kvalitet.
Till saken hör att jag vill ha samma stuk på kranarna i både badrum och kök.
Jag tycker de verkar ha de snyggaste kranarna med de bästa priserna, men är de verkligen någonting att ha?
Jag vill inte köpa en billig kran som sedan går sönder. Lägger hellre någon tusing extra på kvalitet.
Till saken hör att jag vill ha samma stuk på kranarna i både badrum och kök.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Vi har tapwell blandare i badrummen och de fungerar väldigt bra. En av oss jobbar i branchen och har inte hört annat än gott om deras kranar.
Just kvaliteten på blandare funderar man inte så mycket på. Det är som sagt väldigt sällan de går sönder. Av alla blandare jag haft (av varierande prisklass) är det bara en som verkligen krånglat, och det var en Mora Armatur. Trots att det förmodligen är den dyraste blandare jag haft.
Det är mer designen du betalar för.
Det är mer designen du betalar för.
Har själv Tapwell i köket. Två olika modeller i samma "serie". MYCKET NÖJD. Men kan ännu inte uttala mej om kvaliteten då jag bara haft dom i nån månad. Men dom är grymt snygga.
Vi har Tapwell "waterfall"-kran i badrummet. Den är redan efter mindre än ett år svår att få att inte droppa (eller t. o. m. fortsätta men en liten stråla) när man stänger av den. Oväntat kort drifttid utan problem!
Klicka här för att svara