maskeradeproggaren
Brukar normalt köra med Tec7 som jag upplever är outstanding! Hittade ingen butik som hade i helgen och behövde limma ett par reglar så köpte istället PL800 på Jula. https://www.illbruck.com/sv-se/produkter/soek-produkter/pl800-high-tack-adhesive/ Halva priset och det är ju bra, men hur bra är den, egentligen?

Försökte googla vad som egentligen är skillanden av PL800, PL400, PL600. Kom egentligen inte fram till någon slutsats mer än att PL600 var "mindre bra". Hur bra står sig dessa mot tec7, gällande styrka och hållbarhet? Är det någon som direkt motsvarar tec7:s egenskaper?

Har för mig att pl600 är för att limma på fuktiga ytor, 800 är som står "high tack" dvs det biter fast direkt, 400 behöver fixering under härdningstiden.

• Gilla
maskeradeproggaren
  • Laddar…
maskeradeproggaren
P Prodigys skrev:
Har för mig att pl600 är för att limma på fuktiga ytor, 800 är som står "high tack" dvs det biter fast direkt, 400 behöver fixering under härdningstiden.
Caso har ett alternativ som de säger är "likvärdigt" med Tec7 kallat CASCO Multitech, som ska ha samma tekniska egenskaper, men är något billigare (170 vs 230), kan det vara ett bra alternativ till tec7 tro?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.