Efter att ha rensat vattenlåset under badrumskommoden droppar det kraftigt i övergången mellan utloppsslangen och vattenlåset. Tidigare ägare ser ut att ha tätat med silikon. Finns det ett bättre eller mer rätt sätt att koppla ihop allt under vårt handfat, se bilder.

Det läcker kraftidigt där disktrasan är instoppad.
Läckande rör och vattenlås under ett handfat där en disktrasa är insatt vid övergången för att stoppa läckage, omgiven av vita kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badrumskommod med vattenlås och utloppsslang under handfat. Disktrasa syns instoppad vid övergången där det läcker.
Skapa konto

// Matias

Sitter det en o-ring på den räfflade slangen?

Har tätat liknande läkage (provisoriskt) med tät-vulktejp.

Fairlane
Det är ut som att slangen är intryckt i vattenlåset?! Det är kanske möjligt att göra så, men de jag petar på har man haft en gummimuff som trätts på den hårda plasten på vattenlåset och sen har man dragit åt med en slangklämma. Det känns mycket lättare att få tätt.

• Gilla
matkr265
  • Laddar…
Krilleman
Nu var det väldigt länge sen jag pillade på Prevex Preloc Standard.
Men det bör ju finnas någon tätning för att det ska bli tätt. (Alltså inte silicon)

Men om det inte löse sig så hittar jag exakt samma produkt för 99:- här:
https://rorfokus.se/produkt/vattenl...MIv_-mw_--kAMVLxmiAx1gBwWgEAQYAyABEgITrPD_BwE

Vattenlås Prevex Preloc Standard i vit färg visas med -66% rabatt och säljs för 99 kronor.
Skapa konto

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
V Vante skrev:
Sitter det en o-ring på den räfflade slangen?
Nej :/

Krilleman Krilleman skrev:
Nu var det väldigt länge sen jag pillade på Prevex Preloc Standard.
Men det bör ju finnas någon tätning för att det ska bli tätt. (Alltså inte silicon)

Men om det inte löse sig så hittar jag exakt samma produkt för 99:- här:
[länk]

[bild]
Ok, tack. Tror man kortat slangen och då förlorat den hårda biten som träs in i vattenlåset. Ganska billigt att byta allt :)

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.