6 332 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Hur bli av med sprängsten?
Du kan ju prova att göra som jag och en annan snubbe gjorde. Jag ville bli av med sprängsten och andra massor ifrån en dränering och han ville ha. Vi gjorde en deal med en kranbil som hade ett annat knäck i mitt område och delade på kostnaden. (win-win mao...). I vårat fall kostade det 600 kr per lass. Då var det dock väldigt kort väg att köra och bara att tippa av hos mottagaren.
Problemet är dock att hitta någon som vill ha fyllnadsmassor. Bland oss amatörer är det ju mycket vanligare att man vill bli av med dom. Av någon outgrundlig anledning får man inte annonsera här på forumet utan hänvisas till Blocket och liknande siter.
Allra helst skulle man ju vilja sälja massorna till ett vägbygge eller en stenkross (där dom faktiskt har ett reellt värde) men dom kontakterna är det väl bara åkarna som sitter på.
Lycka till
-h
Problemet är dock att hitta någon som vill ha fyllnadsmassor. Bland oss amatörer är det ju mycket vanligare att man vill bli av med dom. Av någon outgrundlig anledning får man inte annonsera här på forumet utan hänvisas till Blocket och liknande siter.
Allra helst skulle man ju vilja sälja massorna till ett vägbygge eller en stenkross (där dom faktiskt har ett reellt värde) men dom kontakterna är det väl bara åkarna som sitter på.
Lycka till
-h
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Klicka här för att svara