Byggahus.se
Vi har precis låtit gräva ur och stenlägga en del av vår uppfart.
I överenskommelsen med de som gjorde det skulle jag lösa bortforsling av de jordmassor etc som blev över.

Jag missbedömde starkt mängden och kostnaden för detta.

Det är i dagsläget 2 st 1kbm-säckar och en 1.75kbm-säck som är fylld till ungefär hälften eller 3/4.

Kostnaden för att låta Big Bag ta detta är över 5000 kr. (Samt att de tar ej den stora säcken pga att de inte får fyllas med massor...)

Hur löser man detta på ett lite mer kostnadseffektivt sätt?
Mängderna (och faktumet att det nu frusit på lite) gör ju inte direkt att handskottning upp på ett flak för att lämna på tippen till mitt förstaval (även om jag inte är rädd för manuellt arbete)


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Vi har precis låtit gräva ur och stenlägga en del av vår uppfart.
I överenskommelsen med de som gjorde det skulle jag lösa bortforsling av de jordmassor etc som blev över.

Jag missbedömde starkt mängden och kostnaden för detta.

Det är i dagsläget 2 st 1kbm-säckar och en 1.75kbm-säck som är fylld till ungefär hälften eller 3/4.

Kostnaden för att låta Big Bag ta detta är över 5000 kr. (Samt att de tar ej den stora säcken pga att de inte får fyllas med massor...)

Hur löser man detta på ett lite mer kostnadseffektivt sätt?
Mängderna (och faktumet att det nu frusit på lite) gör ju inte direkt att handskottning upp på ett flak för att lämna på tippen till mitt förstaval (även om jag inte är rädd för manuellt arbete)


/Jocce
Jag hade beställt två till big bag och fyllt dom med materialet i den stora säcken för hand sen betalat för hämtning...
Det kommer vara ett helvete att bli av med för hand.
Jag kan tänka mig flera alternativ men jag tror inte det blir särskilt billigt.
Bor du lantligt kanske nån bonde kan ta det och dumpa det nånstans men du lär betala för det ändå ett par tusen i alla fall och det kan bli problem.
 
Förstår jag rätt i att det är ca 3 kubikmeter med massor?
Det innebär ju bara 6-10 rundor med en släpkärra beroende på hur mycket du fyller dem per runda. Det kostar ca 250 kr per dag att hyra ett släp och du borde klara av det på 2 dagar om du inte har alldeles för långt till tippen.

Om skiten har fryst ihop alldeles så är det bara att låta det stå till mars-april och inleda våren med ett träningspass i vårsolen.😉
 
Du ringer någon som annonserar om lastbilstransporter på blocket så är saken fixad snabbt och billigare. Eller om samvetet tillåter så kan du nog hitta kreativa företag som hämtar säck avsevärt billigare via tiptapp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.