Det är just tidigare avsteg jag hänvisar till (och kommer hänvisa ännu mer tydligt till i överklagan).
De hänvisar till att "Tidigare fel i beslut rättvisar inte ett nytt felaktigt beslut utan varje ansökan måste bedömas individuellt"
Här anser jag dock att de har fel, då det inte är felaktiga beslut sedan tidigare, utan de hänvisar till "Liten avvikelse" i PBL vilket då är ett korrekt beslut.
Förhoppningen är att länsstyrelsen ser det hela med lite andra ögon...
/Jocce
Du måste kunna påvisa vilka beslut som påverkar ditt beslut och de måste vara tagna under samma gällande PBL.
Det som LS prövar är inte tolkningen i detalj, utan om de hanterat ärendet korrekt, rätt instanser är kontaktade osv. Det är väldigt lite tycket och smak i LS hanteringar.
Kolla gärna efter något i MMD om de har något beslut som visar att praxis för lite avvikelse är si eller så många %.
När jag byggde för 8år sedan var praxis att man godkände 0 i avvikelse över detaljplanen. Mindre avvikelser från bygglovet (om de var inom DP's gränser) var OK så länge det inte påverkade det totala lovet. Ex bytte vi nyans till lite mörkare grå och huset blev 10cm högre.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.