7 663 läst ·
2 svar
8k läst
2 svar
Hur beräknar jag mått på fönsterblecket till ny fönster
Hej
Ska byta ut ett fönster i stallet. Det blir av annan storlek än innan.
Stallet är putsad, byggd av tidiga lättbetongblock, om det ny har nån betydelse.
Ska tillsammans med stallfönstret (underhållsfria) även beställa spårning i fönstret (för blecket) och ett fönsterbleck. Men hur räknar jag ut vilka mått blecket ska ha? För att det ska bli rätt utfört...
Hela gavelväggen ska även omputsas och vissa partier måste Siporexblock bytas ut =O/
Jepp - jobbet gör vi själva - och vi vet på ett ungefär vilket mastodontjobb det blir! Vi har inget val - kniper det riktigt har vi putsarvänner vi kan förmå till att hjälpa oss =O)
Tacksam för er hjälp som vanligt!
Ska byta ut ett fönster i stallet. Det blir av annan storlek än innan.
Stallet är putsad, byggd av tidiga lättbetongblock, om det ny har nån betydelse.
Ska tillsammans med stallfönstret (underhållsfria) även beställa spårning i fönstret (för blecket) och ett fönsterbleck. Men hur räknar jag ut vilka mått blecket ska ha? För att det ska bli rätt utfört...
Hela gavelväggen ska även omputsas och vissa partier måste Siporexblock bytas ut =O/
Jepp - jobbet gör vi själva - och vi vet på ett ungefär vilket mastodontjobb det blir! Vi har inget val - kniper det riktigt har vi putsarvänner vi kan förmå till att hjälpa oss =O)
Tacksam för er hjälp som vanligt!
Blecket köper du i bygghandeln eller beställer hos plåtslagaren när du har monterat fönstret.
Blecket skall gå ca 40mm utanför den färdiga fasaden.
Om man är van fönsterbytare och vet var fönstret hamnar samt hur infästningen för blecket ser ut på fönstret kan man räkna ut hur djupt blecket blir och därmed montera det direkt efter man monterat fönstret.
Blecket skall gå ca 40mm utanför den färdiga fasaden.
Om man är van fönsterbytare och vet var fönstret hamnar samt hur infästningen för blecket ser ut på fönstret kan man räkna ut hur djupt blecket blir och därmed montera det direkt efter man monterat fönstret.
Har beställt ett stallfönster som kommer att ha ett utfräst spår och från samma ställe ska jag ha blecket.
Så fönstret och blecket kommer samtidigt.
Tack för ditt svar Verktygsgurun
Så fönstret och blecket kommer samtidigt.
Tack för ditt svar Verktygsgurun
Klicka här för att svara