1 492 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Hur behandla linoljad trappa?
Skall fixa vår trappa, den är av gran eller fur och är linojlad idag. Vi skulle vilja ha den mörkare och inte så röd som den är med nuvarande linoljning. Problemet är att så vitt jag förstår är det inte så mycket som fäster ovanpå linolja. Vi provslipade och om vi skall få det någorlunda trärent så kommer det vara ett oerhört jobb.
Jag kommer och ytslipa den istället, men funderar på om det finns nån sorts pigmenterad olja som fäster på linolja? Eller är det bara att dra på mer linolja som gäller? Vad händer om man såpar ovanpå, blir det ljusare eller mörkare?
Jag kommer och ytslipa den istället, men funderar på om det finns nån sorts pigmenterad olja som fäster på linolja? Eller är det bara att dra på mer linolja som gäller? Vad händer om man såpar ovanpå, blir det ljusare eller mörkare?
Produkter som diskuteras: "linoljad"

Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Du skulle kunna måla den med linoljefärg i önskad kulör.
Klicka här för att svara