Jag har i mitt pannrum ett dräneringsrör från pannan som av misstag legat mot väggen. Jag har sedan ett år lagt det rätt och nu rinner vatten mot golvbrunnen. Dock har väggen fortfarande (!) inte torkat upp utan verkar snarare blivit värre. Färgen på andra sidan från pannrummet har lyft dig o ramlar av och om jag mäter fukt är det högsta utslag…har förstått att siporex/lättbetong är svårt att torka ur men ett år!? Vad bör jag göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "skrapa färgen"
Färgskrapa Ergo 65 mm Bahco
Tvåhands färgskrapa
369 kr inkl moms
Läs mer
Har väggen bara målats med den färgen eller finns det en annan färg under den?S sepani skrev:
Det du kallar dräneringsrör från pannan, är det röret som kommer från säkerhetsventilen? Som andra varit inne på så tror jag att fukten i väggen kommer från en annan källa.
Hus från 1974? I bästa fall är det isolering under väggarna då också, inte bara under golvet...
vad nu än fukten kommer i från så är det ju inte mycket du kan göra åt det. Jag skulle bara skrapa bort färgen som bubblat sig och kludda på lite ny vit färg av lämpplig sort för fuktiga väggar.
vad nu än fukten kommer i från så är det ju inte mycket du kan göra åt det. Jag skulle bara skrapa bort färgen som bubblat sig och kludda på lite ny vit färg av lämpplig sort för fuktiga väggar.
Produkter som diskuteras: "skrapa färgen"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
ja det är rätt. I golvet fanns det 50 mm frigolit ingjutet förutom i "gillesstugedelen", där var det uppreglat golv med lösull, där gjöt jag nytt golv med 100 mm frigolit. På hela golvat ligger LK system vattenburet lågbyggande som har funkat jättebra. Men under väggarna har jag inte kollat. Jag skrapar av och målar, det är ändå dax....MathiasS skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bygga utebastu i vedbod
Bastu -
Hur byter jag på bästa sätt panel på uterummet?
Fasad -
Väggmonterad TV på bastuvägg utvändigt?
Bastu -
Har fått hjälp av en kakelfirma att lägga svart kakel med svart fog i vårt bastuutrymme. Efter att fogen torkat så har den vitnat. Vad kan ha hänt ?
Badrum -
Hur torkar man bäst gjuten platta vintertid?
Grund & Markarbeten