1 178 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hur bäst behålla rostskyddet?
Jag har ett relativt nyköpt släp där ramen under släpets golv är tillverkat av ~3-4mm tjocka varmförzinkade fyrkantsprofiler. Nu behöver jag fästa krokar för att fästa kapellstroppar, och har köpt en pack krokar som ser elförzinkade ut.
Jag hade tänkt borra hål i fyrkantsprofilen och antingen skruva med en genomgående maskinskruv eller popnita fast krokarna.
Hur skall jag bäst behålla rostskyddet på släpet? Kan man använda rostfria skruv mot galvade ytor, eller skall jag popnita med aluminiumnit? Jag vill helst få en så underhållsfri lösning som möjligt.
Är det någon mening med att spraya på kallgalv på allt?
Jag hade tänkt borra hål i fyrkantsprofilen och antingen skruva med en genomgående maskinskruv eller popnita fast krokarna.
Hur skall jag bäst behålla rostskyddet på släpet? Kan man använda rostfria skruv mot galvade ytor, eller skall jag popnita med aluminiumnit? Jag vill helst få en så underhållsfri lösning som möjligt.
Är det någon mening med att spraya på kallgalv på allt?
Produkter som diskuteras: "maskinskruv"
Maskinskruv
Maskinskruvar är skruvar som är särskilt avsedda att användas med kraftverktyg som skruvdragare, vilket gör dem till ett effektivt val för många olika material och tillämpningar. Dessa skruvar har ofta robusta gängor som är utformade för
Läs mer
www.slapvagnshuset.se köper jag mina släpvagndelar av och de bygger även släp. De säger att galven självläker, inget jag provat. Jag sprutar kallgalv på hålkanter när jag borrat, om det gjort skillnad kan jag inte svara på.
Klicka här för att svara