Hej! Har en gammal fin träspalje (eller vad de nu kallas) invid trappen som jag vill barnsäkra utöver den givna grinden såklart. Alltså hur barnsäkrar man denna så att en liten parvel inte klämmer sig igenom och faller? Funtade på plexiglas men tilltalar mig ej.
Kommentarer om uppfostran kommer varje gång jag frågar något barnrelaterat oavsett forum. Jag tror så mycket jag vill på att din tvååring aldrig går där hen inte får.
Kommentarer om uppfostran kommer varje gång jag frågar något barnrelaterat oavsett forum. Jag tror så mycket jag vill på att din tvååring aldrig går där hen inte får.
Hur permanent vill du göra det?
Plexi och mantågsnät är enkelt att återställa.
https://www.seasea.se/mantågsnät-15...N4kfK6bj0jyU8MaQPfu6yhUlqpzBS_0QaAsDEEALw_wcB
Montera det på utsidan så syns det minst.
Två tvärslår är en mer permanent lösning.
Plexi och mantågsnät är enkelt att återställa.
https://www.seasea.se/mantågsnät-15...N4kfK6bj0jyU8MaQPfu6yhUlqpzBS_0QaAsDEEALw_wcB
Montera det på utsidan så syns det minst.
Två tvärslår är en mer permanent lösning.
Jag har löst alla liknande med typ plyfa.. är ju bara något år eller två det är kritiskt (beroende på barn).
Vill man göra det snyggare och inte vill gå dyrare vägar (glas) fungerar det att spänna tyg.
Vill man göra det snyggare och inte vill gå dyrare vägar (glas) fungerar det att spänna tyg.
Två med detta förslag ser jag nu. 😀
Jag skulle nog bara knyta upp nåt linnetyg eller liknande under den korta period det behövs. Rör sig ju om nåt år max två. Skulle inte skruva eller göra annan åverkan på spaljén, tycker den är fin och värd att bevara.
Jag skulle nog bara knyta upp nåt linnetyg eller liknande under den korta period det behövs. Rör sig ju om nåt år max två. Skulle inte skruva eller göra annan åverkan på spaljén, tycker den är fin och värd att bevara.
Vi hade fyra kattungar hemma för ett tag sen och var tvungna att sätta igen vid sidan av trappan. Nu växer och mognar förvisso katter (djur) betydligt mycket snabbare än människosläktet 😂. Så vi behövde bara ha det uppe i ett par månader. Men vi använde oss av plywood-skivor, gjorde små hål i dem och fäste med buntband. Funkade fint, tills dem kom på hur man klättrade uppför med klorna. Men det lär ju inte ditt barn göra. 😁
Men det var smidigt att sätta upp och väldigt smidigt att plocka ner.
Men det var smidigt att sätta upp och väldigt smidigt att plocka ner.
Klicka här för att svara