2 578 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Hur avslutar ni högtrycksspolning?
Hej!
Har fått svärfars gamla kärcher högtryckstvätt., säkert tio år gammal, men funkar finfint.
Tänkte fråga er om hur ni avslutar högtrycksspolningen?
Tömmer ni på högtrycken på något sätt?
Nu när jag körde sist tyckte jag själva maskinen kändes betydligt tyngre.så jag tror den fortfrande är fylld med vatten vilket säkert inte är bra.
Mvh
Fredrik
Har fått svärfars gamla kärcher högtryckstvätt., säkert tio år gammal, men funkar finfint.
Tänkte fråga er om hur ni avslutar högtrycksspolningen?
Tömmer ni på högtrycken på något sätt?
Nu när jag körde sist tyckte jag själva maskinen kändes betydligt tyngre.så jag tror den fortfrande är fylld med vatten vilket säkert inte är bra.
Mvh
Fredrik
tömmer den bara inför vintern
troligen, men jag är mer rädd att den ska gå tom än att det är vatten kvar... den är ju som sagt byggd för vatten, och det är nog bara frysrisken man bör beakta TROR jag
tål den inte vatten? :eek:
Kör den utan vatten några sekunder till strålen börjar bluddra, stänger sedan av tvätten med handtaget fortfarande intryckt, detta för att inte lämna något trycksatt, onödigt att O-ringar etc får stå och hålla emot trycket till ingen nytta.
Visst gör den det. Men om det fryser vatten i den är det ingen höjdare. Och om den står full med vatten som inte är kliniskt rent (dvs vanligt kranvatten) växer det saker och/eller fäller ut tex kalk vilket gör att ventilerna fungerar sämre eller hänger sig om det får stå för länge. Lätt att fixa på en Kränzle men den typiska Kärchern får man ju plocka ner allt om det ens går.
Klicka här för att svara