Hej. Jag har under ett några år upplevt att jag haft minskad vattentillförsel i min borrade brunn.
Brunnen är 110 meter djup och borrades för 12 år sedan. Vattentillrinningen var då 3-5 minutliter.
Har för lite mer än 2 dygn sedan fått min borrade brunn högtrycksspolad. Passade även på att byta pumpen.
Jag upplever en väsentlig skillnad på vattentillförseln vilket är positivt.
Problemet är nu alla partiklar i vattnet. Det är små svarta partiklar av svart diabas(berg).
Jag har spolat vatten under stora delen av gårdagen och även idag men kommer fortfarande massa partiklar. Dom är runt 1-2 mm stora.
Jag förstår ju att det kommer minska med tiden men behöver lite råd vad jag kan göra sålänge.
Finns nåt bra prisvärt partikelfilter som funkar bra?
Tacksam för råd