Här kommer det upp elementrör men hur fortsätter jag lämpligen uppåt? Ska jag kapa ytterröret i höjd med spånskivan och gå vidare uppåt med naket rör? Byggnadstekniskt är det väl ingen nackdel att ytterröret avslutar i höjd med parketten istället men då blir genomföringen 40+mm inklusive rörelsemån och det känns spontant lite orimligt. Att fortsätta uppåt med ytterröret är fult så det vill vi förstås inte.

Golvvärmerör sticker upp bredvid vägg med oavslutad parkettsättning och synlig målartejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F fiskbuggaren skrev:
Här kommer det upp elementrör men hur fortsätter jag lämpligen uppåt? Ska jag kapa ytterröret i höjd med spånskivan och gå vidare uppåt med naket rör? Byggnadstekniskt är det väl ingen nackdel att ytterröret avslutar i höjd med parketten istället men då blir genomföringen 40+mm inklusive rörelsemån och det känns spontant lite orimligt. Att fortsätta uppåt med ytterröret är fult så det vill vi förstås inte.

[bild]
Hos oss är det kapat vid spånskivan. Sedan finns det skyddsrör som man snäpper på
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...JfWYRp0avT_9NxPkWb-eHeTqVsF1KT5MaAoSuEALw_wcB

• Gilla
mcr108s och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.