Har Wirsbo golvvärme i souterräng-delen av huset. I stort sett obefintlig värme i ett par av rummen där, så misstänker att en avluftning behövs. Jag undrar blott; HUR avluftar jag, var öppnar jag? Och ska pumpen stängas av då detta görs? Har sett några trådar här om detta, men blir osäker då mitt system verkar äldre (-93) än de jag sett här

• Manifold för golvvärmesystem med flera ventiler och anslutna rör, inklusive en röd cirkulationspump.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är sällan att luft är blivit problemet. Jag skulle sikta in mig på styrdon cirkpump å pinnen som styrdonen trycker på att dom inte har fastnat

• Gilla
fve
  • Laddar…
Ok, tack! Dock har jag kollat alla pinnar och motionerat dessa. Har även haft av alla styrdon och låtit det vara "fullt flås" på alla slingor, men ingen skillnad. Pumpen verkar också gå, det är som sagt varmt på några av golven, men några är som sagt kalla.

Prova att ställa upp cirkulationspumpen på max, Stäng alla slingor utom en, låt gå i 10 minuter, växla till nästa slinga, osv.

• Gilla
fve
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Prova att ställa upp cirkulationspumpen på max, Stäng alla slingor utom en, låt gå i 10 minuter, växla till nästa slinga, osv.
Kanon, ska testa!

Jag har ett liknande system med vattenburen golvvärme och det finns normalt en skruv på cirkulationspumpen som man kan öppna och lufta ur systemet via, men normalt brukar det fungera bra med att lufta elementen som normalt är sammankopplade med cirkulationspumpen.

• Gilla
fve
  • Laddar…
L LSG skrev:
Jag har ett liknande system med vattenburen golvvärme och det finns normalt en skruv på cirkulationspumpen som man kan öppna och lufta ur systemet via, men normalt brukar det fungera bra med att lufta elementen som normalt är sammankopplade med cirkulationspumpen.
Tack, ska kolla detta!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.