Marike
Jag kan inte få bort pc cleaner från min win10-dator. Någon som vet hur när det inte går på vanligt vis? Det var pc-tidningen som lovordade programmet så jag installerade på 3 datorer. 2 av dem gick lätt att avinstallera men 1 är hopplös.
När jag öppnar datorn tar det 4-5 timmar innan jag kan använda den det där programmet ska först gå igenom allt och sen kommer så klart att de vill jag ska uppgradera.
Har provat IObit uninstaller men det programmet hittar inte pc-cleaner. Dock finns det win appar och visar sig närvarande när jag startar datorn.

BirgitS
Prova Malwarebytes: https://www.malwarebytes.com/
Det programmet brukar vara bra på att hitta och ta bort mer eller mindre olämpliga program, om det är så illa med programmet att det räknas dit.

Annars starta datorn i felsäkert läge för att där avinstallera programmet. Det går nog lättare när det inte ligger och kör.

• Gilla
Marike och 1 till
  • Laddar…
Marike
BirgitS BirgitS skrev:
Prova Malwarebytes: [länk]
Det programmet brukar vara bra på att hitta och ta bort mer eller mindre olämpliga program, om det är så illa med programmet att det räknas dit.

Annars starta datorn i felsäkert läge för att där avinstallera programmet. Det går nog lättare när det inte ligger och kör.
Tack, ska prova det.
Ett annat problem, jag sitter och skriver här på en nyare dator win 11 och får nästan hela texten markerad som felstavat, verkar vara engelska stavning som gäller nu.

Marike Marike skrev:
verkar vara engelska stavning som gäller nu.
Du väljer vilket språk du vill kontrollera stavningen för. Vilket program använder du? I ett någorlunda modernt ordbehandlingsprogram sätter du språk på styckemallsnivå och kan alltså använda rättstavning för olika språk i olika delar av texten.

BirgitS
Marike Marike skrev:
Ett annat problem, jag sitter och skriver här på en nyare dator win 11 och får nästan hela texten markerad som felstavat, verkar vara engelska stavning som gäller nu.
Jag antar att det gäller i webbläsaren, men vilken?
Finns det några val angående språk om du högerklickar i textrutan?

• Gilla
Marike
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Missade att det var skrivning av inlägg till forumet som avsågs... 😳

Marike
Alfredo Alfredo skrev:
Missade att det var skrivning av inlägg till forumet som avsågs... 😳
BirgitS BirgitS skrev:
Chrome. Testade andra forum och det är samma där.

Du får slå på rättstavning på Svenska. Först får du lägga till språket "Swedish", sen bocka för de språk du vill ha rättstavning på.

Inställningar för att lägga till och aktivera rättstavning på svenska i en webbläsares språkinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Marike
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Chrome. Testade andra forum och det är samma där.
Har du testat:
BirgitS BirgitS skrev:
Så här ser du ut för mig om jag högerklickar i en textruta i Chrome:

Högerklicksmeny i Google Chrome med val för språkinställningar, stavningskontroll och textredigering.
Skapa konto

Går jag in på menyvalet "Språkinställningar" kan jag göra ytterligare inställningar:

Chrome-språkinställningar med alternativen för webbplatsspråk, stavningskontroll och Google Översätt, med grundläggande stavning aktiverad.
Skapa konto

• Gilla
Marike
  • Laddar…
Marike
Där satt den! 😀 Visste inte man kunde göra så, nu funkar stavningen igen. Fattar inte hur det kunnat ändra sig till engelska.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.