Har hyrt en Atlas Copco cobra combi i helgen men tycker den är tämligen värdelös. Hade gått snabbare med en SDS Max maskin. Den roterar knappt och orkar inte riktigt blåsa ur kaxet ur hålen. Ska det vara såhär? se filmen. Körde för några helger sedan med en tryckluftsdriven bergborr och det var som att borra i smör. Hade förväntat mig lite mer än det här iaf. är det som det ska eller är det fel på maskinen?
Den går dåligt på tomgång med. Det är en pedal typ man trycker på i handtaget för gas. Inte själva fjädringen i handtaget. Men skruvade bort luftfiltret och utan det varvar den upp. Så det måste vara igensatt. Synd jag inte fick med ett nytt :/ kanske går att blåsa rent.
Men en annan fråga, när den varvar upp slutar den driva rotationen. Så jag kan bara köra lite mer än tomgång. Ska det vara så? Skulle ju hända mer om man kunde gasa på. Mer såhär
Men en annan fråga, när den varvar upp slutar den driva rotationen. Så jag kan bara köra lite mer än tomgång. Ska det vara så? Skulle ju hända mer om man kunde gasa på. Mer såhär
Redigerat:
Klicka här för att svara