Har hyrt en Atlas Copco cobra combi i helgen men tycker den är tämligen värdelös. Hade gått snabbare med en SDS Max maskin. Den roterar knappt och orkar inte riktigt blåsa ur kaxet ur hålen. Ska det vara såhär? se filmen. Körde för några helger sedan med en tryckluftsdriven bergborr och det var som att borra i smör. Hade förväntat mig lite mer än det här iaf. är det som det ska eller är det fel på maskinen?

AXS
Går den inte på tomgång? Ska inte hela handtagen tryckas ner för att få ordentligt med varv på motorn?

Den går dåligt på tomgång med. Det är en pedal typ man trycker på i handtaget för gas. Inte själva fjädringen i handtaget. Men skruvade bort luftfiltret och utan det varvar den upp. Så det måste vara igensatt. Synd jag inte fick med ett nytt :/ kanske går att blåsa rent.

Men en annan fråga, när den varvar upp slutar den driva rotationen. Så jag kan bara köra lite mer än tomgång. Ska det vara så? Skulle ju hända mer om man kunde gasa på. Mer såhär

Redigerat:
AXS
Nu låter ju varvtalet mer rätt.

De maskiner jag kört har inte roterat mycket alls, mest för att driva upp Lacey(heter det så?). Är ju slaget som slår sönder stenen inte själva snurrandet.

Hej lite sent svar .
Lämna tillbaka Cobra combi
Eftersom cramo inte klarar av att
Justera cobran rätt
Finns ju inget varvtal
Max varv är ca 2500-2600
Vid borrning .........
Mvh Stig

Mer info ang Cobra combi
Den har stort behov av
Underhåll ev rep
Hyrd på Cramo ....säger en del
Mvh Stig .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.