9 729 läst ·
5 svar
10k läst
5 svar
Hur åtgärdar jag min toalettsits?
Min toalettsits sitter löst, och den vickar på sig när man sitter på locket. Den går att lyfta på, och där fästena sitter är den också lös. Tänkte göra slag i saken och fixa detta, men osäker på hur man skall göra. Toaletten fungerar som den skall, förutom att locket / sitsen / ringen sitter löst och lossnar från fästena.
x Skall locket eller sitsen vara löst / fästena skall gå att lyfta från hålen i toalettstolen?
x Hur åtgärdar jag detta enklast? Pris?
x Skall locket eller sitsen vara löst / fästena skall gå att lyfta från hålen i toalettstolen?
x Hur åtgärdar jag detta enklast? Pris?
Läste denna tråden, kan jag ha samma problem: https://www.byggahus.se/forum/threads/loes-toalettsits.450134/Stefan N skrev:
Glömde skriva detta, men eftersom det läcker upp smuts mm genom fästet, så misstänker jag att det eventuellt kan vara någon packning eller liknande som lossnat.
Kan det vara så enkelt som att byta en packning, eller måste man byta hela sitsen inklusive fästen?
Ingen aning om vilken modell det är, hur tar jag reda på det?
Behöver du bilder på själva fästet på toalettringen där den lossnat?
Redigerat:
Det finns många dåliga modeller av toalock på marknaden och några få bra. Är det ett original lock så skall det inte vara några problem. Är det ett "noname"-lock så får man räkna med problem. Vi är nu inne på den tredje modellen av noname-lock och har äntligen hittat ett som fungerar bra över tid. Det var en lite dyrare modell från Bauhaus. Men notera att olika lock fungerar bra på olika märken av toastol.
Klicka här för att svara