Flyttade in i mitt första hus i somras så puts, färg och allt annat är helt nytt för mig.
En trappa som förra ägarna murade upp i leca och sedan putsade och färgade vitt har nu färgen börjat bubbla och släppa i stora och små sjok.
Se bild för exempel.
Har ingen aning om vad de använt för färg eller hur de gått tillväga när de gjorde detta. Jag kan ana att de bättringsmålat innan de sålde huset och att den färgen nu släpper hejvilt.
Hur bör jag fixa detta? Skrapa av det som börjar lossna och använda en vit silikatfärg? Eller något mer drastiskt?
En trappa som förra ägarna murade upp i leca och sedan putsade och färgade vitt har nu färgen börjat bubbla och släppa i stora och små sjok.
Se bild för exempel.
Har ingen aning om vad de använt för färg eller hur de gått tillväga när de gjorde detta. Jag kan ana att de bättringsmålat innan de sålde huset och att den färgen nu släpper hejvilt.
Hur bör jag fixa detta? Skrapa av det som börjar lossna och använda en vit silikatfärg? Eller något mer drastiskt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet inte riktigt hur det skulle gå till, den står helt fritt. Klart att man skulle kunna bygga en takutskjutnad från byggnaden som täcker trappan men jag vet inte om det hade blivit lyckat rent estetiskt.Stefan N skrev:
Är fukten ett problem även för silikatfärg?
Klicka här för att svara