Huset, Älvsbyhus från 2003 har fått fasadsprickor ovan och under fönster. Min bekant köpte huset 2010 och har ingen aning om vad fasaden består av.
Allt tyder på att det är putsade fiberskivor. Dom är ca 13 mm.
Hur skulle ni tätta till detta?
Allt tyder på att det är putsade fiberskivor. Dom är ca 13 mm.
Hur skulle ni tätta till detta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Planerar du inte på att måla om så hade jag inte åtgärdat sprickorna då det ändå kommer synas med färgskillnaden.
om du nu ändå vill åtgärda sprickorna så får du ta en vinkelslip och skära ut som ett < längs med sprickan och den laga med nytt bruk.
men det kommer säkert spricka igen för sprickan sitter på ett känsligt parti under fönster
om du nu ändå vill åtgärda sprickorna så får du ta en vinkelslip och skära ut som ett < längs med sprickan och den laga med nytt bruk.
men det kommer säkert spricka igen för sprickan sitter på ett känsligt parti under fönster
Bruk?Hällvetet skrev:
Planerar du inte på att måla om så hade jag inte åtgärdat sprickorna då det ändå kommer synas med färgskillnaden.
Det finns inget bruk där. Något slags plast.
köp tec7 och kleta i, bättra sedan med färg. Finns även tec7 i olika kulörer om de e färgat puts. Håller säkert en tid innan de spricker igenA Atom skrev:
annars skrapa upp lite, putsa, näta (putsnät) och puts igen. Detta kommer säkert hålla för de e bransch standard
oavsett vilket alternativ kommer de synas att man varit där och pillat
A Atom skrev:
Oki, personligen om de varit hemma hos mig hade jag tryckt dit tec 7 och ”suddat” ut de fint med fingret. Håller nog ganska bra och kommer nog knappt synas.
puts och nät är bäst men de blir säkert svårt att få till samma textur som där redan är utan att behöva putsa om hela fasaden.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Åtgärda sprickor på putsfasad innan målning?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur åtgärda sprickor i gipsplattsskarvar?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur lagar jag dessa små sprickor
Fasad -
Hur åtgärdar jag dessa stora sprickor i träpelare?
Fyllnadsmassor -
Hur åtgärda dessa sprickor i ytterdörren?
Fönster & Dörrar