Jag har nyss köpt ett nytt motorskydd till en radialsåg, men när jag nu kopplat in det så händer ingenting när jag trycker på startknappen. Den fjädrar bara ut igen.

Det är en Schneider GV2ME med påmonterat underspänningsskydd. Någonstans på nätet såg jag en kommentar om att Schneiders motorskydd levereras utlösta vilket fick mig att börja undersöka hur man återställer motorskyddet om det skulle lösa ut. Jag hittar det rätt och slätt inte!

Nån som vet var det sitter eller hur man gör?
Det är visserligen inte grundproblemet, men jag vill ändå veta.

Det finns inget annat sätt än att trycka in startknappen om det skulle ha löst ut, de kan användas för vanligt start/stopp och svart/röd knapp är enda manövern. I ditt fall skulle jag tro att antingen är underspänningsutlösaren felmonterad mekaniskt, felaktig/sönder eller så har du inte inkommande anslutet på rätt sida så att spolen kan vara aktiv innan du försöker starta.

Inkommande sitter på L1-L3, vilket enligt Herr Google är korrekt.
Underspänningsutlösaren snäpps fast och kan inte monteras på annat sätt än den redan sitter. Jag ska testa att köra utan den men vet inte om jag hinner det ikväll.

En kanske dum fråga är då om du anslutet spolen i utlösaren till två av faserna på L1-L3 sidan också?

• Gilla
puttrix
  • Laddar…
GK100 skrev:
En kanske dum fråga är då om du anslutet spolen i utlösaren till två av faserna på L1-L3 sidan också?
Den frågan var inte hälften så dum som svaret!

Tack för hjälpen.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.