thomasx skrev:
Du, lägg ner sådana där påhopp, det är inget fel på oss! ;)
Hehe nej då, men jag tror jag svarade på ett.... :)
 
T
Kan inte hitta några påhopp på TS i någon av trådarna "hen" har svarat eller någon såkallad ohövlighet. Är TS bara extra super duper känslig människa som blir kränkt av minsta lilla?
 
  • Gilla
hantverkare1 och 1 till
  • Laddar…
Västerhaninge 17 skrev:
Har 2-3 ggr ställt frågor/ påståenden i detta underforum som resulterar i att man är 100ggr mer förbannad på div inlägg som görs tom av medlemmar som nästan bor här ,typ 5000-25000 inlägg.

Konstigt forum ibland :thumbdown:

Ska man inte vara hövlig mot varandra ,även om man har en helt annan åsikt !:|
Skall försöka sammanfatta min ståndpunkt lite generellt.

Detta kallas ett forum, men den korrekta benämningen är snarare diskussionsforum.

Dvs det är avsett för att diskutera företeelser, det är inte någon slags Q&A-spalt.

Och där tycker jag att du V har missförstått vad forumet är till för.
Du verkar tycka att du bara skall kunna ställa en fråga, och så skall det rasa in x antal mer eller mindre bra svar, där du bara behöver välja ut det som verkar passa dig bäst.
Och om något svar är lite negativt eller ifrågasättande så känner du dig förorättad.

Men vart tog diskussionen vägen?
Om du aldrig går i svaromål och utvecklar din fråga eller dina synpunkter blir det ju ingen diskussion, och det leder kanske ofta till att det hela spårar ur från din synpunkt sett.

Kom tillbaka in i matchen, delta i diskussionen, och sitt inte bara och sura om alla inte tycker som du och applåderar dig.

Varför startade du den här tråden egentligen?
Var det bara för att få lite klappar på huvudet och medkännande, eller ville du starta en diskussion?
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Skall försöka sammanfatta min ståndpunkt lite generellt.

Detta kallas ett forum, men den korrekta benämningen är snarare diskussionsforum.

Dvs det är avsett för att diskutera företeelser, det är inte någon slags Q&A-spalt.

Och där tycker jag att du V har missförstått vad forumet är till för.
Du verkar tycka att du bara skall kunna ställa en fråga, och så skall det rasa in x antal mer eller mindre bra svar, där du bara behöver välja ut det som verkar passa dig bäst.
Och om något svar är lite negativt eller ifrågasättande så känner du dig förorättad.

Men vart tog diskussionen vägen?
Om du aldrig går i svaromål och utvecklar din fråga eller dina synpunkter blir det ju ingen diskussion, och det leder kanske ofta till att det hela spårar ur från din synpunkt sett.

Kom tillbaka in i matchen, delta i diskussionen, och sitt inte bara och sura om alla inte tycker som du och applåderar dig.

Varför startade du den här tråden egentligen?
Var det bara för att få lite klappar på huvudet och medkännande, eller ville du starta en diskussion?
Får nog säga att jag håller med TS i stort.
Skulle snarare påstå att sidodiskussioner och utsvävningar i stor del uppkommer p.g.a. andra läsare som blir "förorättade" eller upprörda över en viss fråga.

Skulle jag t.ex. ställa en fråga här typ: "Tips på bästa bil för familjen, ej Volvo" så kan man ge sig fan på
att tråden kommer att handla om varför jag inte vill ha en Volvo snarare om tips på andra bilar.

Det är väl inte rimligt att hela tråden skall kantra och ursprungsfrågan glöms helt bara för att det är ett "diskussionsforum" ändå?
En del kanske
 
Och det är bra att forummedlemmar ifrågasätter saker och försöker ta reda på vad TS är ute efter egentligen. Det är ju väldigt vanligt att folk har missuppfattat något. Vill TS inte ha en Volvo så är det ju bara att förklara varför.
 
pelpet skrev:
Och det är bra att forummedlemmar ifrågasätter saker och försöker ta reda på vad TS är ute efter egentligen. Det är ju väldigt vanligt att folk har missuppfattat något. Vill TS inte ha en Volvo så är det ju bara att förklara varför.
Nja, möjligtvis om det skulle vara så att du behövde förklara det en gång till EN svarande och sedan var det bra med det.

Men när du väl gjort det, även om det gäller subjektiva saker (eller kanske speciellt då) som t.ex. utseende så skall det sedan förklaras varför TS har fel och sen kommer man liksom aldrig vidare till själva frågan.
 
Redigerat:
Fast när man har förklarat varför så kommer tråden att handla om hur fel man har och varför man ändå ska ha en volvo...

Att skriva trådstarter med en fråga som undviker sidospår är omöjligt. Jag har testat alla varianter i olika forum på nätet. Ställer man enbart en mycket rak och tydlig fråga, så kommer alla möjliga varianter på alternativa förslag då folk drar en massa egna slutsatser om saker och ting. Ställer men en mycket detaljerad fråga med tydliga förklaringar till varför man vill ha det som man vill ha det så kommer genast alla "svar" som egentligen är icke-svar att vara ifrågasättande och istället för att få hjälp blir man näst intill idiotförklarad ;)

Lite tillspetsat kanske, men inte så långt ifrån sanningen många gånger ;)

Dock, måste sägas, finns här mycket bra info och i mängden av allt skräp finns många riktigta fullträffar till svar och förklaringar :)
 
BjF skrev:
Nja, möjligtvis om det skulle vara så att du behövde förklara det en gång till EN svarande och sedan var det bra med det.

Men när du väl gjort det, även om det gäller subjektiva saker (eller kanske speciellt då) som t.ex. utseende så skall det sedan förklaras varför TS har fel och sen kommer man liksom aldrig vidare till själva frågan.
Du är inte gift, eller hur?
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Jag tycker att problemet överdrivs något fruktansvärt. Kollektivet på forumet är duktigt på att se till att TS får ett svar och därefter bredda diskussionen.
 
  • Gilla
corre och 3 till
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Du är inte gift, eller hur?
Jo faktiskt.
Tydligen har jag en vettigare fru då bara.
Ironiskt med ett helt ot inlägg annars :)
 
Det var med glimten i ögat, om det inte framgick. :)
 
mycke_nu skrev:
Det var med glimten i ögat, om det inte framgick. :)
Jo, det framgick nog :)
Lite otydlig "ton" från mig säkert
 
pelpet skrev:
Och det är bra att forummedlemmar ifrågasätter saker och försöker ta reda på vad TS är ute efter egentligen. Det är ju väldigt vanligt att folk har missuppfattat något. Vill TS inte ha en Volvo så är det ju bara att förklara varför.
Fast då kan jag tycka helt tvärt om. Varför måste man bli ifrågasatt om man säger rakt ut: Inte Volvo.
Varför ska allt ha en stor utläggning om omständigheter? För att någon älskar Volvo o bara måste få taka gott om märket? Där fallerar detta forum kontra exempelvis flashback. Sedan är det tusen andra fel med det forumet, men man svävar inte bort ifrån kärnfrågan.
 
Brallan84 och andra, ni driver från ämnet!

Det finns en person här som inte alls är intresserad av vår "upplevelse av/i detta forum",
och det är trådskaparen själv.

Lite symptomatiskt formulerar han/hon ett par frågor,
men avslutar dem med utropstecken, inte frågetecken.

Jag tror att TS skulle trivas bättre med en egen blogg,
där han/hon kan radera eventuella kommentarer, som inte faller honom/henne i smaken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.