1 766 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Hur ansluter ni ventilationsstrumpan till FTX-aggregatet?
Husägare
· Karlshamn, Blekinge
· 5 inlägg
Hej alla hemmafixare!
Jag har installerat ett FTX-system från SystemAir, och har isolerat alla kanalerna med diff.tät isoleringsstrumpa.
Men jag vet inte hur jag nu snyggast och bäst ansluter strumpan mot fästet på FTX-aggregatet.
Isolerstrumpan är ju flexibel och jag vill ju helst inte pressa ihop isoleringen genom att tejpa fast den.
Nån med erfarenhet eller förslag?
Jag har installerat ett FTX-system från SystemAir, och har isolerat alla kanalerna med diff.tät isoleringsstrumpa.
Men jag vet inte hur jag nu snyggast och bäst ansluter strumpan mot fästet på FTX-aggregatet.
Isolerstrumpan är ju flexibel och jag vill ju helst inte pressa ihop isoleringen genom att tejpa fast den.
Nån med erfarenhet eller förslag?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Lite silvertejp i strumpans ände gör ingen skada.
Så det tycker jag inte att du skall vara orolig för!
Och välkommen till Bygga Hus-forumet MickeBohlin!
Var i landet håller du till. Det framgår ju inte av din profil.
Så det tycker jag inte att du skall vara orolig för!
Och välkommen till Bygga Hus-forumet MickeBohlin!
Var i landet håller du till. Det framgår ju inte av din profil.
Nu har jag ett annat aggregat men till mitt aggregat följde det med buntband modell större. Då trär man strumpan över en del av cellplast med större diameter än kanalen på aggregatet och sedan spänner man åt med buntbandet. Har för mig att jag även lindade spiroröret närmast aggregatet med nån billigare variant av armaflex men minns inte riktigt.
Husägare
· Karlshamn, Blekinge
· 5 inlägg
Tror jag följer ditt exempel där, med lite armaflex först och sen isolerstrumpan över med buntband eller silvertejp.Jerfed skrev:Nu har jag ett annat aggregat men till mitt aggregat följde det med buntband modell större. Då trär man strumpan över en del av cellplast med större diameter än kanalen på aggregatet och sedan spänner man åt med buntbandet. Har för mig att jag även lindade spiroröret närmast aggregatet med nån billigare variant av armaflex men minns inte riktigt.
Tack för hjälpen.
Husägare
· Karlshamn, Blekinge
· 5 inlägg
Klicka här för att svara