Har en källare utan någon golvbrunn. Skulle nu vilja ha en avfuktare igång med slang för vattnet. Hur anslutar jag bäst det till dessa avloppsrör en bit upp på väggen.
Jag kan ha avfuktaren ståendes på ett bord för att komma upp i höjd.
Jag kan ha avfuktaren ståendes på ett bord för att komma upp i höjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Är det 110 rör? Sätt en sån här på det stående röret:
https://www.hornbach.se/p/grenror-pipelife-tva-muffar-45-o110-x-o50-mm/10600367/
Sen en 45 gradersböj 50mm och i den ett vattenlås för 50mm
https://www.hornbach.se/p/faluplast-golvvattenlas-45800-40x50-mm-8073893/5110368/?searchTerm=golvvattenlås (kåpan för golvmontering är lös så den använder du inte här)
Sen en vanlig spilltratt. Då kan du även låta slangen som hänger från golvvärmeshunten? gå ner i spilltratten.
https://www.hornbach.se/p/spilltratt-faluplast/5110308/
https://www.hornbach.se/p/grenror-pipelife-tva-muffar-45-o110-x-o50-mm/10600367/
Sen en 45 gradersböj 50mm och i den ett vattenlås för 50mm
https://www.hornbach.se/p/faluplast-golvvattenlas-45800-40x50-mm-8073893/5110368/?searchTerm=golvvattenlås (kåpan för golvmontering är lös så den använder du inte här)
Sen en vanlig spilltratt. Då kan du även låta slangen som hänger från golvvärmeshunten? gå ner i spilltratten.
https://www.hornbach.se/p/spilltratt-faluplast/5110308/
Redigerat:
Eller en sådan
https://faluplast.se/produkt/8082434
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://faluplast.se/produkt/8082434
Har inte tillgång till rören nu men jag det är nog 110 rör. Tack för bra förslag!D Dublin skrev:Är det 110 rör? Sätt en sån här på det stående röret:
[länk]
Sen en 45 gradersböj 50mm och i den ett vattenlås för 50mm
[länk] (kåpan för golvmontering är lös så den använder du inte här)
Sen en vanlig spilltratt. Då kan du även låta slangen som hänger från golvvärmeshunten? gå ner i spilltratten.
[länk]
Sadelslangnippeln enligt länken ovan är absolut enklast.G gustavk skrev:
Den gapar ju 32-110mm enligt anvisningen, så det kan inte vara ett problem.
Men rent okulärt ser det nästan ut som du har 75mm avlopp...
Det finns även kondensvattenpumpar som kan samla upp kondensvatten och sedan pumpa iväg det, tex,G gustavk skrev:
https://www.hornbach.se/p/kondensvattenpump-sfa-saniflo-sanicondens-pro-n/10603822/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden