Har inkommande pem32 slang som jag vill ansluta till fördelar skåpets G20 utvändiga gänga.
Vilken/Vilka kopplingar ska jag köpa?
Vilken/Vilka kopplingar ska jag köpa?
Nej, PEM32 -> G20 finns inte vad jag vet, det är för stor skillnad. Normalt finns PRK för "rätt" storlek och en storlek mindre kopparrör. Samtidigt, att dra dit en bussning mellan är inte direkt ett jättejobb.
Jag skulle inte vilja brotta in en PEM32 i ett sånt där skåp, lycka till med det
Jag skulle inte vilja brotta in en PEM32 i ett sånt där skåp, lycka till med det
Inga problem att brotta in det i skåpet.tommib skrev:
Jag trär på skåpet på pemslangen, sen är det bara att skruva fast skåpet i regelstommen.🤓
Med ett förtydligande, det gäller lite olika beroende på dimension.
Men PEM 32 är "plug and play" på vanliga gråa sortimentet.
Då kan det bli såhär smidigt, precis som sist jag installerade detta:
(Glöm inte heller skyddsröret upp mot underkant fördelarskåp på inkommande!)
https://www.lksystems.se/download/8...sanvisning_lk-presspex_2025.pdf?1766403690684
Men PEM 32 är "plug and play" på vanliga gråa sortimentet.
Då kan det bli såhär smidigt, precis som sist jag installerade detta:
(Glöm inte heller skyddsröret upp mot underkant fördelarskåp på inkommande!)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.lksystems.se/download/8...sanvisning_lk-presspex_2025.pdf?1766403690684
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
LK PressPex ska pressas med TH-profil.tommib skrev:
Ser lite annorlunda ut kontra M eller V-press för koppar/stål.
Absolut något jag har på jobbet, ett måste.
Jag har dålig koll om man kan hyra detta kit som privatperson någonstans... 🤔
Logga in
Skapa konto
Jadå, finns på hygglo om inte annat. Kan kanske vara lite svårare att få tag i för att pressa TH32.
Cramo kan ha också, hyrde där innan jag skaffade egen för att vara säker på att pressen var kalibrerad. Då fick jag med en halvpall med pressbackar. Både V-, M-press och TH i dimension 12-54
Cramo kan ha också, hyrde där innan jag skaffade egen för att vara säker på att pressen var kalibrerad. Då fick jag med en halvpall med pressbackar. Både V-, M-press och TH i dimension 12-54
Det är et LK skåp uni. Blir ganska dyrt att pressa en enda koppling oavset om man lejer ut eller hyr verktyget. Det får nog bli så som tommlb gav förslag på. Men tack iaf👍Krilleman skrev:
Klicka här för att svara