1 632 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hur ansluta elradiator till VP-rör?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Det räcker med ett rörutlopp bakom radiatorn där du, som du säger, sätter anslutningsdosan som medföljer radiatorn. Ingen apparatdosa i väggen alltså.
//Patrik
//Patrik
Jag brukar sätta en apparatdosa även om det inte är ett krav, det blir lite enklare att dra tråd och inte lika "fullt" i anslutningsdosan. vill man senare av nån anledning inte ha elementet kvar blir det bara ett täcklock och ingen utanpåliggande dosa. Och en apparatdosa kostar inte mer än 10-15 :-
Klicka här för att svara