Hur ska VP-rör dras till elradiatorer? Det medföjer väl i regel en utanpåliggande dosa till radiatorn som är öppen baktill. Dras VP-rören direkt in i den eller ska man ha en apparatdosa bakom?
 
Det räcker med ett rörutlopp bakom radiatorn där du, som du säger, sätter anslutningsdosan som medföljer radiatorn. Ingen apparatdosa i väggen alltså.

//Patrik
 
Jag brukar sätta en apparatdosa även om det inte är ett krav, det blir lite enklare att dra tråd och inte lika "fullt" i anslutningsdosan. vill man senare av nån anledning inte ha elementet kvar blir det bara ett täcklock och ingen utanpåliggande dosa. Och en apparatdosa kostar inte mer än 10-15 :-
 
Vilket som alltså :-). Tack för snabba svar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.