10 107 861 läst ·
47 480 svar
10108k läst
47,5k svar
Humorhörnan ...
Vilken utgång på investeraren kopplar du vidare?A anis16 skrev:
Sur, grinig och missnöjd – Anders var i sitt essä.
Kollegorna var idioter, kaffet smakade rävgift och arbetsuppgifterna var tråkiga.
När chefen slutligen tröttnade på gnället ryckte han tag i honom:
– Nu räcker det, Anders. Ta ledigt resten av dagen, gå hem och ägna lite kvalitetstid åt frugan i sovrummet. Du behöver koppla av. I morgon vill jag se dig här igen, förhoppningsvis som en ny människa.
Anders stämplade ut utan att protestera. När han kom tillbaka nästa morgon lyste hela han upp som en sol. Chefen kallade in honom på kontoret:
– Hur gick det igår?
– Helt underbart! strålade Anders. Hon var som besatt, det blev en riktig helafton!
– Ser du! Jag sa ju att lite tid med hustrun var precis vad du behövde!
– Ja, tusen tack för rådet! Riktigt fint hus du har, förresten
Kollegorna var idioter, kaffet smakade rävgift och arbetsuppgifterna var tråkiga.
När chefen slutligen tröttnade på gnället ryckte han tag i honom:
– Nu räcker det, Anders. Ta ledigt resten av dagen, gå hem och ägna lite kvalitetstid åt frugan i sovrummet. Du behöver koppla av. I morgon vill jag se dig här igen, förhoppningsvis som en ny människa.
Anders stämplade ut utan att protestera. När han kom tillbaka nästa morgon lyste hela han upp som en sol. Chefen kallade in honom på kontoret:
– Hur gick det igår?
– Helt underbart! strålade Anders. Hon var som besatt, det blev en riktig helafton!
– Ser du! Jag sa ju att lite tid med hustrun var precis vad du behövde!
– Ja, tusen tack för rådet! Riktigt fint hus du har, förresten