9 951 363 läst ·
46 621 svar
9951k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 194 inlägg
Ladd – snart en rättighet för lägenhetsinnehavare
Edit: blev en tråd när jag ändå satt och fånade mig.
Edit: blev en tråd när jag ändå satt och fånade mig.
Redigerat:
Tar man hänsyn till dåtidens löner och köpkraft blir skillnaden ännu större.E Eld skrev:
För att 1928 få ihop 18 kronor behövde en arbetare slita nästan 30 timmar. Även den mest lågavlönade får ihop 644 kronor betydligt snabbare idag. På bilden visas löner i ören för 1942 då det i många år varit kraftiga löneökningar. Kul kuriosa är att 1928 cirkulerade enpunds sovereign mynt i hela det brittiska imperiet då värda 18 kronor styck. Dessa har idag ett guldvärde på över 12000 kronor.
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Jag har flyttat en off topic diskussion om lösenord till en egen tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-valja-losenord-och-komma-ihag-det.571390/
/Moderator
/Moderator
Vad tjänade dåtidens managementkonsulter, digitaliseringsstrateger och konceptutvecklare?B Bitterhetsakademin skrev:Tar man hänsyn till dåtidens löner och köpkraft blir skillnaden ännu större.
För att 1928 få ihop 18 kronor behövde en arbetare slita nästan 30 timmar. Även den mest lågavlönade får ihop 644 kronor betydligt snabbare idag. På bilden visas löner i ören för 1942 då det i många år varit kraftiga löneökningar. Kul kuriosa är att 1928 cirkulerade enpunds sovereign mynt i hela det brittiska imperiet då värda 18 kronor styck. Dessa har idag ett guldvärde på över 12000 kronor.