9 948 857 läst ·
46 609 svar
9949k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
Husägare
· Uppsala
· 726 inlägg
Böjde mig fel...
Lite humor från verkligheten igår.
Vi är försenade och halvspringer genom Kastrups flygplats mot gaten när kollegan bakom frågar "ska vi inte äta"
Äta !!! vi ska väl med planet.
"Men det är ju 2 timmar kvar"
Nä, vi ligger 10 minuter för sent säger jag och springer vidare.
Väl förbi frågar jag, vad fick du 2 timmar ifrån, planet går ju 11.50.
"Det stod ju 14.20 på skylten"
Nä det stod SK1420
Vi är försenade och halvspringer genom Kastrups flygplats mot gaten när kollegan bakom frågar "ska vi inte äta"
Äta !!! vi ska väl med planet.
"Men det är ju 2 timmar kvar"
Nä, vi ligger 10 minuter för sent säger jag och springer vidare.
Väl förbi frågar jag, vad fick du 2 timmar ifrån, planet går ju 11.50.
"Det stod ju 14.20 på skylten"
Nä det stod SK1420
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 626 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 626 inlägg
Var på en krog och det var lite trångt om bordsplatser så vi fick sällskap vid bordet av ett gäng tjejer..
En av dom som såg väldigt tydligt opererad ut med jäkligt onaturligt stora bröst i förhållande till kroppen i övrigt och med det vanliga jävla duck face plut läppar häver ur sig..
"50 tusen i pattarna och 20 tusen i läpparna , fattar ni vad snygga barn jag kommer få"
😂😂
ridå..
plastblondie har talat...
En av dom som såg väldigt tydligt opererad ut med jäkligt onaturligt stora bröst i förhållande till kroppen i övrigt och med det vanliga jävla duck face plut läppar häver ur sig..
"50 tusen i pattarna och 20 tusen i läpparna , fattar ni vad snygga barn jag kommer få"
😂😂
ridå..
Medlem
· Stockholms län
· 639 inlägg
Ajdå, var helt säker på att det var det inlägget… 😎Göran.W skrev:
Edit:
Tror jag hittade tråden?:
https://www.byggahus.se/forum/threads/fullstandig-katastrof.185551/
Mvh
Kom att tänka på en pubkväll för många år sen där en tjej med väldigt stora bröst (tänk vattenmeloner) kom in i lokalen.P polaris78 skrev:Var på en krog och det var lite trångt om bordsplatser så vi fick sällskap vid bordet av ett gäng tjejer..
😂😂
ridå..
Äkta eller ej framgår inte, det som var intressant var snarare den svans av unga sugna killar hon hade efter sig var hon än gick (antagligen ganska tröttsamt efter ett tag, vad vet jag).
Så det som slog mig när du skrev om plastblondie ovan var att hon nog inte har fel. Hon kommer antagligen ha tillgång till ett större urval genetiskt material och inte omöjligt få "snyggare" barn på så vis.
Men strunt i genetik här är lite humor istället:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 12 216 inlägg
Det är väl samma mekanism som ligger till grund för tupparnas kam, påfågelns stjärtfjädrar, vissa grodors halsblåsa mm.K Klass0n skrev:
Feta läppar med gummibåteffekt är väl mest att likna grodornas framställning.
I ämnet är det lite humor nu när de slagit på stora trumman om 2 taktsmopederna som Uber, Volt, Foodora mfl åker runt med på cykelbanorna i Stockholm, och hur farliga utsläppen det är från de, med bla 178 gånger högre utsläpp och oförbrända kolväten från 2 taktsoljan. MP vill förbjuda mopeder på cykelbanor av den anledningen.P polaris78 skrev:
Humorn är att dessa bud inte åker på 2 takts mopeder, utan minst 99% är 4 taktare.
Ja jag läste intervjun med VD'n på foodora och varken journalisten eller VD'n hade en susning om att de fritt blandade begreppen "bensinmoppe" och 2-taktsmopeder som om det var samma sak, när verkligheten är just det du beskriver, 4-taktsmopeder. Förvisso inte speciellt rena de heller, men inte alls så illa som två-taktarna. Dålig journalistik och en marknadsavdelning på foodoora som sitter och sover när VD'n svarar på frågor.Isakare skrev:
I ämnet är det lite humor nu när de slagit på stora trumman om 2 taktsmopederna som Uber, Volt, Foodora mfl åker runt med på cykelbanorna i Stockholm, och hur farliga utsläppen det är från de, med bla 178 gånger högre utsläpp och oförbrända kolväten från 2 taktsoljan. MP vill förbjuda mopeder på cykelbanor av den anledningen.
Humorn är att dessa bud inte åker på 2 takts mopeder, utan minst 99% är 4 taktare.
Ännu mer humor att varken företaget, journalister m.fl. har så dålig koll när så detaljerad expertkunskap om fordonsflottan hos Uber, Volt, Foodora mfl tydligen finns här på Byggahus.Isakare skrev:
I ämnet är det lite humor nu när de slagit på stora trumman om 2 taktsmopederna som Uber, Volt, Foodora mfl åker runt med på cykelbanorna i Stockholm, och hur farliga utsläppen det är från de, med bla 178 gånger högre utsläpp och oförbrända kolväten från 2 taktsoljan. MP vill förbjuda mopeder på cykelbanor av den anledningen.