Kan vi inte komma överens om att det räcker med koordinatsystem och cirkelrotationer vid det här laget?
Två figurer vid en låda. En säger "Lift with your legs." Andra försöker och hamnar sittande på golvet med lådan framför sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
whak och 10 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ni blir roligare och roligare...😉🤓
Person vid dator säger: "I can't. This is important. Someone is wrong on the internet." Uppmanas att gå och lägga sig.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Tovan och 10 till
  • Laddar…
Koordinerad rundgång!

Kloaksystem uppfanns 500 år före kristus för att dölja och skydda människor från skit. Under 80-talet uppfann man internet…

• Gilla
Byggaren Bengt och 2 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Kloaksystem uppfanns 500 år före kristus för att dölja och skydda människor från skit. Under 80-talet uppfann man internet…
För att dölja människor från skit..?

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Nä, nu är det nån som har fel på internet igen 😉.
Internet uppfanns 29 oktober 1969, halv elva på kvällen

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Ja, men i det roterande koordinatsystem roterar den stora cirkeln -1 varv, så den relativa rörelsen blir fortfarande 4 varv.

Problemets formulering måste antingen vara oberoende av koordinatsystemet alternativt måste även den transformeras om du gör ett byte. Annars löser du olika problem före och efter transformationen.
Hahaha, jag skrattade nästan ihjäl mig

• Haha
Intet
  • Laddar…
En meme där en animerad apa ser osäker ut samtidigt som den håller en Nintendo Switch. Texten ovan antyder att presenten är till "ditt barn".
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
whak och 8 till
  • Laddar…
A Alexander HB skrev:
Nja. Se figur nedan. De streckade röda linjerna illustrerar ett koordinatsystem som roterar med den lilla (blåa) cirkeln. Endast högra halvan av "x-axeln" i det roterande koordinatsystemet visas.

De svarta cirklarna är samma punkt på den lilla cirkeln.

I ett koordinatsystem som är fixerat och inte roterar, så ser du att den lilla cirkeln roterar fyra varv (A->B, B->C, C->D, D->A). I det roterande koordinatsystemet så roterar den lilla cirkeln däremot tre varv (0->1, 1->2, 2->0).

[bild]
Många ringar är det. Men jag saknar en stor röd. Är den månne utanför bild?

• Gilla
JohnBergq och 1 till
  • Laddar…
Text: "Jag skulle aldrig kunna bara sitta i soffan och se på när min fru städar hela huset. Då ser jag hellre nån film eller nåt.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Dilato och 9 till
  • Laddar…
Två animerade karaktärer diskuterar i skogen; en håller ett porträtt, en smurf faller nedanför och ropar "Water!
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Violina och 11 till
  • Laddar…
Man vid öppen motorhuv på en klassisk bil med avgasrök. Text ovan: "Many Won't See It.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Violina och 13 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
[bild]
Punktering?

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Ligger någon och röker i bagaget?

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
Luftkyld, dvs ingen kylare där fram som kan ånga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.