Nu står det ju i uppgiften att A rullar runt B. Att tolka det på annat sätt än att B är fixt och att A rör sig i förhållande till B ären rätt udda tolkning.

• Gilla
och en till och 2 till
  • Laddar…
British pub med unionsjackan och en svart tavla med text om hur ledarskap har förändrats, från imperier till riken tills nu länder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 10 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
[bild]
... run by cunts?

• Gilla
  • Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nu står det ju i uppgiften att A rullar runt B. Att tolka det på annat sätt än att B är fixt och att A rör sig i förhållande till B ären rätt udda tolkning.
Inget som säger att ett koordinatsystem måste vara fixt i förhållande till B?

H Hallerudsbo skrev:
.
Ni har väl sett Repmånad?

Fyra bilder: hangarfartyg från USA, UK, och Frankrike, samt en lastbil märkt "Hangarfartyg" från Ukraina, alla över hav.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
spararen och 20 till
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Inget som säger att ett koordinatsystem måste vara fixt i förhållande till B?
Nja, grundprincipen i matteproblem är att om inget annat nämns, så antas enklaste tolkningen. Tex, även om det inte uttryckligen står att det är cirklar, så kan man anta det om inte annat nämns. Roterande koordinatsystem är inte enklaste tolkningen.

T Troberg skrev:
Roterande koordinatsystem är inte enklaste tolkningen.
Men den tolkning som ger mig rätt.

Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Det var länge sedan men i morse såg jag #41 444. 😂

Mathildatiger Mathildatiger skrev:

[bild]
Helikopter.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Men den tolkning som ger mig rätt.
Min tolkning är att din tolkning är fel vilket ger mig rätt. Ska vi fortsätta?

• Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
j.f.s
Text på färgglad bakgrund med en rolig fakta om att koi-fiskar reser i grupper om fyra och om de blir attackerade, sprids tre och en blir kvar.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 10 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Nja, grundprincipen i matteproblem är att om inget annat nämns, så antas enklaste tolkningen. Tex, även om det inte uttryckligen står att det är cirklar, så kan man anta det om inte annat nämns. Roterande koordinatsystem är inte enklaste tolkningen.
Fast enklaste lösningen med de svarsalternativ som fanns är kanske roterande koordinatsystem, framförallt om kursen handlat om sådana :-)

Fast hur objektet roterar påverkas inte av koordinatsystemet, bara din tolkning av svaret. Ger olika koordinatsystem olika svar har du antingen räknat fel eller löst olika problem

Alltid kul att munhuggas med någon som har svar på tal.

/Höghus

En skärmdump av en tweet där en person beskriver en humoristisk dialog med en frisör om igenkänning och film på en vuxensajt.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
AndersPS och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.