9 956 225 läst ·
46 641 svar
9956k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
För att inte kontaminera humortråden ytterligare tog jag ett exempel på resultatet av den Nazistiska ideologin. Jag kunde naturligtvis även givit exempel på de goda djurskyddslagarna, utbildningssystemet, barnbidragen, men fann de vara än mer utanför trådens andemening.D Daniel 109 skrev:
Är det något annat som förbryllar dig angående min syn på den Nazistiska ideologin, går det bra med ett PM.
P.s.
De verkliga antisemiterna är de som kallar kritiker till staten Israel för antisemiter.
Då får jag återgå till ämnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilka var det som började med bombmattor över civila? Visst tog Tyskland efter. Men det kan knappast påstås vara en del i ideologin att angripa civila strukturer.L lat skrev:Men om han agerar på samma sätt som nazisterna gjorde, får man då inte jämföra honom med dem?
Går att fortsätta mycket längre?
- Kollektiv bestraffning
- Fördrivning
- Etnisk rensning
- Övertagande av etniskt rensade områden
- Angrepp på civila strukturer
- Tvångs svält
- Förhindrande av humanitär hjälp
- Mördande av civila
Sen kommer vi alla ihåg Sabra & Shatila
[länk]
Vill du börja ännu längre bak så var det ju engelsmännen i boerkriget som, i modern tid, uppfann koncentrationslägret.D Daniel 109 skrev:
Men vart vill du komma med din "whataboutism"?
Just bombmattor nej, men vid invasionen av Polen så avrättade de civila på torget för att ge fruktan och avsluta kriget snabbt.D Daniel 109 skrev:
För att återgå till ämnet...
I used to be in a band called ‘Missing Cat’… you probably saw our posters.
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Hehe.
För den som börjar bli lite äldre (som jag) och vill bli lite avundsjuk på en pigg 84-åring, så kommer här en video från Chucks 84-årsdag förra året:
OK, inte humor, men jag tänkte att många kanske tycker det är lite trevligt att veta hur han har det, han som inte gör armhävningar utan stöter Tellus ifrån sig.
För den som börjar bli lite äldre (som jag) och vill bli lite avundsjuk på en pigg 84-åring, så kommer här en video från Chucks 84-årsdag förra året:
OK, inte humor, men jag tänkte att många kanske tycker det är lite trevligt att veta hur han har det, han som inte gör armhävningar utan stöter Tellus ifrån sig.