Tidningslogotyp med texten "Göteborgs-Posten" och sloganen "Riktig journalistik gör skillnad.

• Haha
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Ja, det är ändå rätt befriande med såna nyheter mitt i all annan misär som följer av apskaftet Trump. Eller som Andreas Cervenka på Aftonbladet spetsfundigt sammanfattade det idag:

”Det finns en anledning till att ett gäng sjuåringar med ”spring i benen” inte tillåts ta över kontrolltornet på Arlanda för en dag.

För världsekonomin gäller lägre krav.”

Det är faktiskt nästan så man kan tro att papegojan var Trump.

Men det är nog att förolämpa papegojan.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
Det väcker så mycket frågor...

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Idag blev jag ägare till en sprillans ny premiumbil värd straxt söder om miljonen, helt ovetandes 😆

Fick ett samtal av en ödmjukt ångerfull säljare som bad om ursäkt massor av gånger och bedyrade att hen skulle se till att rätta till allt och att jag skulle stå helt skadeslös. Det tog typ ett par minuter innan jag hade processat och förstått att det inte var något telefonbedrägeri och att alla bilhandlare inte är skojare.

Köparens personnummer är nästan exakt samma som mig, låt oss säga 680819-4151 medans mitt är 680918-4151 *. Det roliga är att när jag kollade upp firman så såg jag att hen inte bara är säljare utan försäljningschef, har samma förnamn som mig och ser ut att vara i samma ålder.

Alla kan göra fel tänker jag och jag sa till säljaren att så länge hen ser till att lösa allt OCH att hen bjuckar kollegorna på gofika och tacksamt tar emot hånen så är jag helt ok med fadäsen 😂 Man måste kunna garva åt sina och andras klantskallerier.

Vi har skrattat gott åt detta idag på jobbet!

* självklart slumpvis fejkade uppgifter

• Gilla
  • Älska
  • Wow
4774 och 8 till
  • Laddar…
Kvinna på uteservering håller i ett stort glas öl. Text ovanför och under bilden med humoristiskt budskap om alkohol, vatten och mjölk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
4774 och 12 till
  • Laddar…
Semlor räknas tydligen som husmanskost…
Mannequin med kalsonger med semlor och texten "SVENSK HUSMAN" i midjebandet, stående på en hylla i en butik.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Man och kvinna pratar i vardagsrum, mannen säger att han ska till puben och stänger av värmen, kvinna sitter på soffa i elegant klänning.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Man i bandana gör "wax on, wax off" rörelse med svampen framför en bil. Texten "TAX ON, TAX OFF" på bilden.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
4774 och 22 till
  • Laddar…
Citat på gul bakgrund: "Sometimes you meet someone and you know from the first moment that you want to spend your whole life without them.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…

• Gilla
  • Haha
FoJjen och 9 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
[video]
Den var ju bara ledsam. Ingen tillstymmelse till humor.

Här däremot.

10 roliga fakta med humoristiska påståenden, som att man inte kan andas genom näsan medan man sträcker ut tungan, och uppmaningar till läsaren.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
JohnBergq och 6 till
  • Laddar…
En bild med två scener: en person frågar en kvinna varför hon plattar håret, och en läkare frågar en man varför hans penis är bränd.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
S spekerök skrev:
[bild]

mvh
Rinkeby eller Rosengård?

Texten börjar med att man skickade ett sms till grannen om ljudnivån på natten och fick svaret att grannen jobbar natt.
Skapa konto

Ett förvånat ansikts-emoji med ögonbryn höjda, stora runda ögon och en öppen mun.
Skapa konto

• Wow
  • Haha
JohnBergq och 3 till
  • Laddar…
Skulpturformad toalettpappershållare föreställande en pojke mot en vägg, där pappersrullen är placerad horisontellt över hans underkropp.
Skapa konto

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
4774 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.