D
Är det möjligtvis någon som skarpt emotsätter isg att jag blandar Humidboard och Byggmax våtrumskiva i mitt kommande badrum?

Jag kör Humidboard 1200 mm och våtrumsskivan från byggmax är 900mm. Båda är 12,5mm.

D
Kom igen nu.

T
Nej, kör du på det.

Annars hade du kunnat köra med vanlig pappgips så hade det blivit billigare.

D
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
D Derbyboy skrev:
Jo jag vet men jag vill köra det bästa. Det har @Paul-Staffanstorp lärt mig :D
Men jag hade ju kört kartonggips ;):crysmile:

• Gilla
  • Haha
muppenx och 3 till
  • Laddar…
D
Ok. Jag har jättesvårt att få tag i en 1200mm våtrumsskiva. Det är omöjligt! Jag behöver en 1200mm-skiva därför att jag blev tvungen att placera stålreglarna på sådant sätt att jag (troligtvis) inte kan köra på 900mm.

Jag har förstått att gipset måste gå över minst 3 reglar?

Gipset får inte skarvas över samma regel som konstruktionsplywooden?

D
Det kanske inte är så att gips behöver sitta över tre reglar?

Paul-Staffanstorp
D Derbyboy skrev:
Det kanske inte är så att gips behöver sitta över tre reglar?
Det vet jag ingenting om och nu börjar du dra det till sin spets.... ;):crysmile:

Det viktiga är att skivornas skarvar hamnar på reglar och att skivornas skarvar i sin tur överlappar varandra.
Sen kan jag dessutom säga dig att du får nog leta med ljus och lykta om du ska hitta någon som följer reglarna med gipsen för 99% skruvar dem nog bara i plyfan och träffar de reglarna så är det nog mer ett missöde typ.. ;)

Det går inte att lägga plywooden ner, och köra ståendes gips? Då blir inte skarvarna på varandra.

D
Nej, har inte fällt in kottlingar för liggande gips.

Det blev tillslut 900mm humidboardskivor som väntar på att sättas upp. Bakom toaletten blir det en smal remsa med gips (tyvärr) på bara 20-30cm över två reglar.

Försökte få tag på 1200mm men det var stört omöjligt att få tag i.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.