2 057 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Huh! Början till vårt hus har blåst iväg!
Allt som var gjort som förberedelse för att grunden skulle gjutas är borta (eller utspritt över grannskapet) i och med stormen i helgen. >
Vår KA har precis ringt och talat om det för oss, vi själva har inte varit där. Nu får allt göras om, så vi får se vad som händer med leveransen den 26 januari. Någon som varit med om något liknande? Har detta inneburit några merkostnader för er, eller har entreprenören tagit det på sitt ansvar? Detta känns inte bra...
Mina föräldrar var med om liknande missöde -69. Källaren klar och väggarna samt takstolarna resta. På natten kom stormen. 
Morgonen efter fanns endast grunden kvar med ett plockepinn brevid. >
Dock medförde detta missöde inte någon merkostnad. Byggaren tog det väl på sin försäkring eller på kontot för outförsedda utgifter. ;D
Inflyttningen blev förskjuten en månad, som du förstår.
Dock medförde detta missöde inte någon merkostnad. Byggaren tog det väl på sin försäkring eller på kontot för outförsedda utgifter. ;D
Inflyttningen blev förskjuten en månad, som du förstår.
Hej...ja, denna blåst...TH säger att det skall bli klart i tid, så man får väl hoppas på det!
Så vi har gått om er nu i tid...men, vilken kul födelsedagspresent!
När har ni fått inflytt? Hur har det gått har ni bestämt allt kakel, färg och allt annat som ni hade kvar på er lista (precis som vi, som dock inte kommit så mycket längre än när vi diskuterade detta sist...).
Hoppas allt är bra med er!
Så vi har gått om er nu i tid...men, vilken kul födelsedagspresent!
Hoppas allt är bra med er!
Klicka här för att svara