Vad heter den spåntade panelen som ser yx-huggen ut i ytan?Är den dyr per meter?Skulle det se dumt ut att ha en vägg med sådan i en hall?Har inte hittat några bildet på sådana väggar på nätet....
/
M:D

Råspont heter det och är billigt som fasen.

Bilad panel kallas det och tillverkas bla av moelven. priset ligger runt 30-40kr metern för en som är 195x28mm.
Tror det kan bli riktigt snyggt i rätt hall. Jag brukar även tillverka "fejk"takbjälkar av denna panel oc det ger ett riktigt rustikt intryck.

Lycka till :D

det ser säkert bra ut om det är en sån typ av stuga /hus satte upp i hela sommarstugan invändigt , det blir ju en rejäl fjällstuge känsla. 22x170 ca 30:- lpm ( tillverkare hälleforsnäs sågverk)

Har detta i hela hallen och vardagsrummet. Vi målade allt vitt och det ser riktigt bra ut tycker jag själv.
trojlee: Bifogar en bild på min hall...

• DSC_0906.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T trojlee skrev:
Vad heter den spåntade panelen som ser yx-huggen ut i ytan?Är den dyr per meter?Skulle det se dumt ut att ha en vägg med sådan i en hall?Har inte hittat några bildet på sådana väggar på nätet....
/
M:D
Hej! Hr du fått något vettigt svar på din fråga om yx huggen panel? Har liknande tankar om den i hallen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.