3 645 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
Huawei VR på 3 väderstreck
Man kopplar även busskabel till den andra. Så alla tre enheterna sitter i slinga. Så kan de kommunicera med varandra och mätarenM mortimer skrev:Jag utökar frågan här lite.
Om man istället går på två mindre VR från t.ex Fronius, hur fungerar det då om man vill ha en smartmätare också från Fronius ? Smartmätaren sätter man ju i fasadmätarskåpet men den ska ju rapportera till en av växelriktarna eller bägge ? Tänker om man t.ex behöver effektbegränsa vad som går ut på nätet p.g.a liten huvudsäkring (har bara 16A)
Om man nu landar i en sådan lösning, alltså två växelriktare. Vilken tillverkare ska man välja från, finns det någon funktion som är bättre i någon eller någon bättre teknisk egenskap eller bättre användargränssnitt i app/portal ?
Och då tänker jag mig en smartmätare från samma tillverkare som växelriktaren.
Tänkbara växelriktare t.ex Fronius, Huawei, SMA
Och då tänker jag mig en smartmätare från samma tillverkare som växelriktaren.
Tänkbara växelriktare t.ex Fronius, Huawei, SMA
Medlem
· Stockholm
· 1 028 inlägg
Jag har beställt nästan 1 500 kWp solcellsanläggningar, samtliga konstruktörer, entreprenörer och installatörer inblandade har varit överens om att man ska undvika dem så långt det går. Det räcker gör mig.
Solcellspaneler och kablage håller lätt 30 år, optimerare är en risk vad gäller hållbarheten.
Solcellspaneler och kablage håller lätt 30 år, optimerare är en risk vad gäller hållbarheten.
Redigerat av moderator:
Det var en ordentlig anläggning, nästa ett mindre kärnkraftverkScouten skrev:Jag har beställt nästan 1 500 000 kWp solcellsanläggningar, samtliga konstruktörer, entreprenörer och installatörer inblandade har varit överens om att man ska undvika dem så långt det går. Det räcker gör mig.
Klicka här för att svara