Hej!
Såg att HTH börjat med webshop och priserna där känns lite lockande...
Någon här som har koll på vilka skillnader det är mellan köken Horizon (som säljs via webshopen) och Straight, vit högglans (som säljs i butiken)?
Ni som har Straight högglans hemma - är ni nöjda?

Enligt den HTH-säljare jag pratat med så är det ingen skillnad på stommarna från HTHs gör-det-själv-sortiment som köps via nätet och det vanliga man köper från butiken. När det gäller luckorna så är Horizon 1,9 cm tjock MDF-skiva belagd med folie (obs. att detta inte är ett högtryckslaminat) medan Straight är en 2,1 cm tjock lackad MDF-skiva.

Jag är nu rätt säker på att det blir ett HTH-kök. Priserna i webbshopen är kraftigt reducerade. HTH:s soft vit blir bara ca 15% dyrare än motsvarande Ikea Applåd i det kök jag ritat upp.

Synd bara att utbudet är så begränsat i webbshopen att man måste kompletteringsköpa vissa saker i butik.

Tack för infon.
Håller med om att det är synd att utbudet är begränsat.
Bänkskivor i trä verkar inte gå att få än så länge.

Kul info,
men angående bänkskivor i trä. De går väl nästan att köpa var som helst!

Vi valde mellan HTH och IKEA (även Marbodal och Sentence har gör-det-själv-varianten, fast något dyrare) och vi hamnade vid jämförelse på samma prislapp, eftersom vi valde tog vitvarorna från annat håll. Sedan visade det sig att kökssäljaren skulle köpa fler kök till en snickare, vilket innebar att han ritade och köpte in ett helt vanligt kök till samma pris som ett GDS-kök. Mycket trevligt tyckte vi.

Paul-Staffanstorp
HTH´s nya med platta paket är ganska nytt så det kommer säkert att utökas efterhand...

Prismässigt är de helt klart konkurrenskraftigt mot Ikea...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.