Har börjat minska ner mitt urval av gräsklippare till dessa två, som i princip är samma om jag förstått det rätt?

Vilken hade ni valt och varför?

Gardna R70i, 11 990kr på CityGross, sen har jag 10% rabatt nästa vecka så. 10791kr

Automover 308, 11 990kr på Hylte Lantmän, men då kan man köpa till huset för 500kr, värde 2100kr.

Både borde vara fullt tillräckliga. kanske 550kvm gräs.

Grannens 308 är väldigt högljudd från hjulen. Jag skulle valt Gardena i ditt fall.

Blev det någon robot? Står i samma val som du! Vilket citygross hade den hemma?

dhanjel skrev:
Automover 308, 11 990kr på Hylte Lantmän, men då kan man köpa till huset för 500kr, värde 2100kr.
Det är inte Husqvarnas originalhus värde 2100 som man får köpa billigt, utan ett enklare som Hylte själva tagit in. Jag skulle bli förvånad om inköpspris i Kina överstiger $30.. Dessutom är det täckt på sidorna, något som inte rekommenderas för 308 om man läser instruktionsboken.

Nonkan skrev:
Det är inte Husqvarnas originalhus värde 2100 som man får köpa billigt, utan ett enklare som Hylte själva tagit in. Jag skulle bli förvånad om inköpspris i Kina överstiger $30.. Dessutom är det täckt på sidorna, något som inte rekommenderas för 308 om man läser instruktionsboken.
Nyfiken - var i manualen läser du det?

Hylte Lantmäns är i princip en omarbetad överdel till en takbox. Jag har ett sådant "hus", men det ligger på vinden & vilar, då det var ganska så stort i förhållande till R40Li klipparen. Köpte det utan att sett det (grisen i säcken). 2100kr är en löjlig siffra för detta. 595kr känns dyrt även det, men möjligen mer rimligt. Men de hävdar att utveckling & framtagning av verktyg kostade multum (fick höra en siffra med många nollor, men vill inte redovisa den då jag kan ha hört fel).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.