Nån som vet om en sådan går att koppla till NSLU2, tänkte köra den som musikserver i så fall. Kruxet är att jag läste nånstans att NSLU2 kör i nåt format? som kallas ext2. Vet inte om Personal Media gör det, eller hur jag ska hitta info. Filsystemet är NTFS.

För det borde väl fungera, eller?

Kjell G

EXT2 är linux filsystem och NTFS är windows.
Det finns möjlighet att läsa och skriva NTFS från linux så teoretiskt borde det gå men ska, bör och borde är ord som man använder med försiktighet när det gäller dataprylar ;)

Det ska funka
Det bör vara rätt
Hmm backupen borde ha funkat :)

Tack, "sådärja ... men vad nu då?" snurrar som skärmsläckare. Alltför ofta tror man att allt är OK men så är det nån liten rackarns inställning, knapptryckning, ruta att bocka i mm.

Jag gör hur som helst ett försök, men alternativet till ett misslyckande vore förstås intressant.

Installera Linux?
Be nån föra över från NTFS till ext2?
Välja annan hårdvara?

Kjell G

f.ö nöjd innehavare av två Soundbridge, varav tvåan inte var bara att plugga in:)
sådärja ... men, vad nu då?

Efter vad jag har läst mig till så ska NSLU2, efter en uppdatering från Linksys, klara av NTFS.

/Jonas

Jo, det verkar vara ett sätt att hantera filformatsfrågan. De säger ju att unslung-programmet kan få vissa icke önskvärda konsekvenser, så det gäller väl bara att ha en schysst back-up på sin hårddisk om det krisar.
NSLU2 känns väldigt rätt som koncept för ett måttligt behov av lagringsmedia, lite musik och på sikt kanske film också.

Väntar nog ändå lite efter att ha hört en lokal handlare prata om nåt liknande fast med fyra USB-portar, kanske filformatet där är mera "hanterbart".

Kjell G

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.