Hej, ursäkta att detta är översatt från engelska.

De senaste tre dagarna har det snöat som aldrig förr, och jag är orolig för hur mycket vikt mitt tak tål. Jag har inte heller någon stege för att kunna ta mig upp på taket. Kan någon ge mig några råd om hur jag ska röja bort snön? Om det ens är något jag behöver oroa mig för. Husen där jag kommer ifrån är inte byggda för att tåla så mycket snö, men kanske är det annorlunda här i Västernorrland?

• Hus täckt av tjockt snötäcke med snödrivor framför dörren och istappar hängande från taket i vinterlandskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väldigt ovanligt att man behöver skotta ett normalt villatak i Sverige. Det ska vara dimensionerat för minst den snözon huset står i.

• Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
J Jan_G skrev:
Enklast är att skaffa en snöraka, finns på många olika ställen i olika prisklasser:
[länk] - Sale/Discount - High Prio - Shopping&utm_id=19821925142&gad_source=1&gad_campaignid=19821925142&gbraid=0AAAAAD8-GQnLBchm4PFfLHLzN8iOfiRk6&gclid=Cj0KCQiAyP3KBhD9ARIsAAJLnnYfYoxsXoXRSCOomJVMnEfeeqxoZHXHIa_iU5sRizZtHFd_8d6zjPYaAqXuEALw_wcB

Jag googlade 'röja snö på taket' och fick massor med träff.
Thanks very much!

useless useless skrev:
[länk]

[länk]

[länk]
“I usually say that if a house has been standing since the 1920’s, it can probably take another winter. It has probably stood with snow on before without being injured" But my house was built in 1918!! Seriously though thanks for the peace of mind!

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.