På konsumentens sida
· 3 601 inlägg
En hoverboard på laddning fattade eld och brände ner ett hus i Kristianstad.
Du kan läsa artikeln här: Hoverboard tände eld på hus
Du kan läsa artikeln här: Hoverboard tände eld på hus
Förbaskade förskingringsbolag som inte orkar hjälpa familjen att hitta ett nytt boende...

Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg
Evigt tjafs om CE-märkning, jag betvivlar inte att denna apparat var CE-märkt, så det hade föga hjälpt.
Ja, det är ju en väsentlig skillnad på "Är CE-märkt" och "Är CE-märkt och uppfyller kraven".
Asiaterna är inte dummare än att dom klistrar på ett CE-märke på alla prylar oavsett hur bra dom är - Annars får dom ju inte säljas i Europa.
Asiaterna är inte dummare än att dom klistrar på ett CE-märke på alla prylar oavsett hur bra dom är - Annars får dom ju inte säljas i Europa.
Intressant att de verkar få ett så njuggt bemötande av försäkringsbolaget, de kanske börjar bli trötta på alla Kina-importerade hoverboards med undermålig elektronik.
CE-märkningen bygger ju på självkontroll och vem som helst med tillräckligt rymligt samvete kan smäcka dit en CE-symbol. Tacka vet jag den gamla Semko-märkningen, den kunde man lita på!
Det finns ett stående skämt inom elektronikindustrin att "CE"-symbolen står för China Engineered...useless skrev:
CE-märkningen bygger ju på självkontroll och vem som helst med tillräckligt rymligt samvete kan smäcka dit en CE-symbol. Tacka vet jag den gamla Semko-märkningen, den kunde man lita på!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
48 bränder och bara en anmodan att ägarna skall kontrollera att de har CE-märkning och svensk bruksanvisning???
Är det inte läge att stoppa försäljning och lägga ansvar på återförsäljare att de skall vara säkra att ladda.
Är det inte läge att stoppa försäljning och lägga ansvar på återförsäljare att de skall vara säkra att ladda.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Otroligt smart! Ingen har väl missat att inte ladda dessa på natten, eller ens inomhus.!
Det var ett ovanligt cyniskt sätt att se på saken. Den som förlorat allt de äger och har och bara har kvar det de går och står i kan gott behöva tas hand om liiite mer än så, tycker jag.G gimmok skrev:
Du får den produkt du köper, en försäkring innehåller ingen mäklarservice. Det är inte svårt att gå in på hotels.com och sedan efter det gå in på blocket och hyra ett hus.ricebridge skrev: